۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۳۶۸
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

آرزوهای انسان حجابی برای رسیدن به قرب الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آرزوهای انسان، برای او حجاب می شوند که اجازه نمی دهند خداوند را ببینند و این در حالی است که خداوند به بشر امکانات داده تا به دنبال بازی های دنیوی نرود و برای معرفت الهی تلاش کند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز 29 خرداد در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: عده ای در این دنیا فقط به خوردن و آشامیدن مشغول هستند و آرزوهای آنها، لهوشان شده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به بیان اهداف آمدن امام برای هدایت انسان پرداخت و افزود: ائمه اطهار(ع) برای شناخت انسان نسبت به فلسفه حیات آمده اند تا دست بشر را بگیرند چرا که فرصت این دنیا اندک است و نباید آمال انسان ها فقط در خوشگذرانی و لذت خلاصه شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: در واقع آرزوهای انسان، برای او حجاب می شوند که اجازه نمی دهد خداوند را ببیند و  این در حالی است که خداوند به بشر امکانات داده تا به دنبال بازی های دنیوی نرود و برای معرفت الهی تلاش کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی که به گناه آلوده می شوند نمی دانند که خداوند اعمال آنها را می بیند، تصریح کرد: انسان از این موضوع غافل است که عالم کر و کور نیست و خداوند متوجه رفتارها و ضمیر انسان است و این بشر در همین فرصت کوتاه می تواند به آبادانی دنیا و آخرت خودش یا برعکس آن مشغول شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: اگر انسان از ذکر خداوند غافل نشود و به ذکر پروردگار مشغول باشد پرده ها کنار می رود و انسان به ایمان و یقین که همان رزق واقعی انسان است می رسد./202/934/ب1

ارسال نظرات