۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۰۵۹۹۸
امام جمعه تبریز:

کمک به بازسازی عتبات عالیات از افتخارات ایران است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر مشارکت هیأت ها، نهادهای دولتی و جلب مشارکت خارج از استان برای بازسازی عتبات عالیات، گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات از افتخارات ایران است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان در سراسر کشور در امر مقدس عشق و علاقه و اردت به اباعبدالله الحسین و ائمه اطهار(ع) زبانزد عام و خاص است.

وی سوز و گداز روضه های آذری برای ائمه اطهار(ع) و نیز عشق آذربایجانی‌ها به تشکیلات اباعبدالله الحسین(ع) را انکارناپذیر و  فراموش نشدنی دانست و تأکید کرد: این امر ایجاب می کند که مردم آذربایجان در ارتباط با بازسازی عتبات عالیات نیز همانند موارد اشاره شده همیشه پیش قدم باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بهترین شیوه جذب نذورات مردمی برای امر بازسازی، ارتباط مؤثر با هیأت‌های حسینی سطح استان و نیز خیران آذربایجانی و بازاریان ارادتمند به آستان ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: کمک به بازسازی عتبات عالیات از افتخارات ایران است.

وی جلب کمک های مردمی استان به بازسازی عتبات عالیات را افتخاری برای آذربایجان دانست و ابراز داشت: در این رابطه بنده نیز با افتخار و با کمال میل در خدمت ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ماندگاری نام آذربایجان در امر بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه هستم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نهادها و ادارات دولتی هم می توانند با مساعدت و کمک‌های غیر نقدی خود در بازسازی عتبات عالیات سهیم شوند، گفت: هر نهاد و شخصی با هر آنچه در توان دارد ارد عرصه شود و در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته باشد.

وی با تأکید بر جلب مشارکت خیران داخل و خارج استان در زمینه بازسازی و مرمت عتبات عالیات، افزود: اطلاع رسانی در رابطه با کارهای صورت گرفته نیز دارای اهمیت است، بنابراین لازم است به مردم و مسئولان استان اطلاع رسانی دقیق و صحیح در رابطه با فعالیت‌های این ستاد صورت گیرد.

داداش زاده، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز با اشاره به فعالیت های انجام گرفته طی سالیان گذشته گزارشی از عملکرد این ستاد در امر بازسازی اماکن متبرکه ارائه کرد و گفت: در 14 سال فعالیت ستاد 150 طرح منظور شده که 90 طرح به طور کامل اجرا شده و 60 طرح نیز در حال اجرا است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات