۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۰۵۵۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

فرهنگ کمک به محرومان، فقر را از جامعه ریشه کن می کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اگر فرهنگ کمک و دستگیری از هم نوع به طور خاص در جامعه ما نهادینه شود و گسترش یابد به حتم ریشه فقر از بین خواهد رفت، گفت: کمک به محرومان جامعه یکی از مهم ترین راه های سپاسگزاری و شکر به درگاه خداوند متعال است.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که با هدف کمک به محرومان و مستمندان در ماه مبارک رمضان در ساری برگزار شد، از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا، تزکیه نفس و فرصتی ارزشمند برای کمک به ایتام و انسان های مستضعف یاد کرد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه خودشناسی و تقویت فرهنگ کمک و نوع دوستی به هم نوع است، افزود: هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست در این لحظه های معنوی با اقدامی خیرخواهانه دل انسان مؤمنی را شاد کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که کمک به محرومان و دستگیری از انسان های بی بضاعت اجر و ثواب دنیوی و اخروی بالایی دارد، تصریح کرد: اکرام ايتام يکي از دستورات دين مبين اسلام است به همین دلیل همه ما بر اساس وظيفه شرعي خود  به این امر خیرخواهانه دینی توجه ویژه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر فرهنگ کمک و دستگیری از هم نوع به طور خاص در جامعه ما نهادینه شود و گسترش یابد به حتم ریشه فقر از جامعه اسلامی از بین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: کمک به محرومان جامعه یکی از مهم ترین راه های سپاسگزاری و شکر به درگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که انسان های نیکوکار و با ایمان در همه حال خود را در محضر الهی می بینند، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن انفاق را به همه مواهب مادی و معنوی تعمیم می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام راه لطافت قلب را ترحم به یتیمان عنوان کرده است، بیان داشت: همان طور که در آیات و روایات دینی آمده یکی از راه های برآورده شدن حاجت انسان مؤمن کمک به محرومان و یتیمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در کلام الهی یکی از راه های رفع بلا کمک به نیازمندان است، گفت: انسان مؤمن و با تقوا هیچ گاه نسبت به وضع برادر مسلمان خود بیگانه و بی توجه نیست و این مسأله در ماه مبارک رمضان تجلی بیشتر پیدا می کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حرکت در راه خدمت به محرومان جامعه اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است، خاطرنشان کرد: گام برداشتن در مسیری که شادی و خوشحالی انسانی را در پی داشته باشد یک توفیق بزرگ الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال در ماه رمضان فرصتی را در اختیار بندگان خود قرار داده تا در جهت کسب توشه ای برای سفر آخرت خود قدمی بردارند، تصریح کرد: یکی از این راه های مهم که رضایت خداوند متعال را نیز به همراه خواهد داشت خدمت صادقانه به مردم و باز کردن گره ای از زندگی فرد مسلمانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اقدامات ارزشمند صورت گرفته از سوی نظام اسلامی در جهت کمک به محرومان جامعه، افزود: تا پیش از پیروی انقلاب اسلامی فقر و محرومیت در همه بخش های کشور موج می زد اما امروز شاهد کاهش این آلام و مشکلات هستیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور رفع مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه فرمان تشکیل کمیته امداد را صادر کردند، خاطرنشان کرد: در طول این چند دهه این نهاد حمایتی اقدامات بسیار خوبی در کمک به محرومان و مستمندان جامعه انجام داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شاهد هستیم بسیاری از افراد و خانواده در سایه حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در عرصه های مختلف به خودکفایی رسیدند، تصریح کرد: تشکیل این نهادهای حمایتی از جمله سیاست های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب محرومان و مستضعفان جامعه علیه ظلم و استبداد معرفی کردند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های ایشان رسیدگی به حال محرومان و مستمندان جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جامعه اسلامی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که در صورت مدیریت صحیح سایه فقر و محرومیت از جامعه اسلامی ریشه کن خواهد شد، ادامه داد: در این مسیر آحاد جامعه اسلامی باید با تقویت فرهنگ نوعدوستی و کمک به محروم در جهت از بین فقر و محرومیت گام بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کشورهای اسلامی با وجود ثروت های خدادادی بسیاری که دارند اما امروز مردم این کشورها در یک شرایط بحرانی به سر می برند، گفت: متأسفانه سیاست های نادرست حکام کشورهای عربی امروز بحران را به منطقه آورد و مسیر را برای دخالت های خارجی هموار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا بیشترین منافع را از نعمت ها و پتانسیل های کشورهای اسلامی می برند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مردم این کشور در اوج فقر و عدم امنیت زندگی می کنند.

حجت الاسلام با بیان این که امروز باید همه ما هوشیار باشیم تا خدای ناکرده در دام دشمن گرفتار نشویم، تصریح کرد: در شرایطی که همه کشورهای اطراف ما در آتش جنگ می سوزد تنها باید وحدت با محوریت مقام معظم رهبری تقویت کنیم تا دشمن نتواند کوچکترین تحرکی در برابر کشورمان انجام دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که وحدت و همبستگی تنها راه خنثی کردن توطئه ها دشمنان اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: با وحدت می توانیم در برابر هر توطئه ای بیاستیم و از آرمان ها و ارزش های انقلاب دفاع کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز راه رشد و تعالی کشورمان در گرو همبستگی داخلی و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ اصیل انقلاب بیش از هر زمان دیگری در بخش های مختلف کشورمان نهادینه شود./202/950/ب1

ارسال نظرات