۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۴۳۸
آیت الله سیدان:

شناخت امام زمان از اسباب قطعی دستیابی به حکمت است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: شناخت امام زمان یک مسأله محوری است که در کنار اجتناب انسان از کبائر، به عنوان عوامل بخشیده شدن حکمت به او معرفی شده اند.
آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق خود که در ایام ماه مبارک رمضان در محل بیت وی برگزار می شود، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امیرمؤمنان(ع)، عزاداری شیعیان آن حضرت در ایران اسلامی را نشانه ولایت پذیری و محبت مردم به خاندان عصمت و طهارت دانست و گفت: خوشبختانه ما شیعیان به نعمت ولایت امیرمؤمنان(ع) متنعم هستیم و در کشور ما که مفتخر به ولایت و محبت اهل بیت(ع) است، در این شب ها نشانه این نعمت را می بینید.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: کسی که ولایت امیرمؤمنان(ع) را نپذیرفته باشد در واقع حق شخصیتی را که خدا و پیامبر(ص) ولایت ایشان را ابلاغ کرده اند، نادیده گرفته و در نتیجه نه تنها به امیرمؤمنان(ع) بلکه به بشریت ظلم کرده است.

وی به مرور روایاتی در این زمینه پرداخت و گفت: در حدیثی آمده که اگر انسان به گونه ای خدا را عبادت کند که مانند قوس کمان خم شود اما ولایت امیرمؤمنان(ع) را نپذیرد، خداوند او را به روی در آتش می افکند چرا که این شخص ظلمی مرتکب شده است که حدی ندارد.

آیت الله سیدان خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در تمام شدائد در کنار پیامبر(ص) بودند و همین که این مسأله برای ما به عنوان شیعیان ایشان امری روشن است، نعمت بزرگی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در تبیین اهمیت مسأله «ولایت»، آن را یکی از اسباب قطعی متنعم شدن مؤمنان به نعمت حکمت قلمداد کرد و گفت: شناخت امام زمان یک مسأله محوری است که در کنار اجتناب انسان از کبائر، به عنوان عوامل بخشیده شدن حکمت به او معرفی شده اند.

وی افزود: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که فرمودند «هر کس بمیرد در حالی که امام زمان خویش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است و مردم هیچ عذر و بهانه ای ندارند تا امامشان را بشناسند.»

آیت الله سیدان در تکمیل سخنان خود به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: به فرموده ایشان اگر کسی بمیرد در حالی که امام خود را شناخته باشد و از کبائر فاصله گرفته باشد، مانند کسی است که در خیمه وجود مقدس امام زمان(عج) و در زمره اصحاب ایشان قرار دارد؛ افزون بر آن مانند کسی است که در لشکر ایشان جنگیده باشد؛ علاوه بر آن مانند کسی است که در حضور پیامبر اکرم(ص) به شهادت رسیده باشد./202/820/ب1

ارسال نظرات