۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۰۵۲۷۹
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اهتمام ویژه به فعالیتهای خداپسندانه دارد

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در فعالیتهای خداپسندانه کمیته امداد اهتمام خواهد ورزید، گفت: کمیته امداد باید از رویه اداری شدن فاصله گرفته و تمام مجموعه ها، سازمانها و نهادها را برای توانمندی خانواده های نیازمند، بسیج و هماهنگ کند.
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عصر امروز تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری و کمیته امداد این استان برای استفاده از ظرفیت و تعامل بیشتر در جهت فقر زدایی و توانمندسازی خانواده ها منعقد شد.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به فعالیتهای مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری از برنامه های خوب کمیته امداد برای مردمی شدن و محور قرار دادن مردم و خیران در کمک رسانی به فقرا است که باید بیشتر تقویت شده و نگاه ویژه به آنها داشت.

حجت الاسلام احمدی افزود: کمیته امداد باید از رویه اداری شدن فاصله گرفته و تمام مجموعه ها، سازمانها و نهادها را برای توانمندی خانواده های نیازمند بسیج و هماهنگ کند.

وی با تأکید بر اینکه راه کمک به نیازمندان و فقرا باید به وسیله میان‌بر کوتاه و تقویت شود، خاطرنشان کرد: راه میان‌بر در کمک ‌رسانی به محرومان، توانمندسازی آنها است؛ از این ‌رو باید نهاد کمیته امداد به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به لزوم تقویت توانمندسازی مددجویان در نهادهای حمایتی، اظهار کرد: هرچه توانمندی ‌ها در جامعه افزایش یابد به همان نسبت نیازمندی‌ ها کاهش یافته و عزت مردم افزایش می ‌یابد.

وی با بیان اینکه نیازمندی به هر صورت که باشد منجر به ذلت می ‌شود، تصریح کرد: باید نهادهای حمایتی ریشه ‌های این ذلت را خشکانده و با توانمندسازی مددجویان، عزت را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌ های اسلامی فرد ضعیف ذلیل می ‌شود، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام نیز در برنامه ‌های خود توانمندسازی را به صورت ویژه پیگیری و اجرا می ‌کردند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در فعالیتهای خداپسندانه کمیته امداد اهتمام خواهد ورزید، بیان کرد: در جهت اجرای تفاهم نامه منعقد شده، حوزه علمیه از ظرفیتهای طلاب و مبلغان سطح استان که در دورترین روستاها مشغول به فعالیت هستند استفاده و طی نامه ای موارد مطرح شده را تذکر و یادآوری خواهد نمود.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: زکات از واجبات فریضه الهی بوده که بخشی از فعالیتها در شورای زکات استان به این نهاد واگذار شده و این حوزه تلاش خواهد کرد در زکات واجب و زکات فطریه مبالغ پیش بینی شده را تحقق بخشد.

در ادامه این نشست نیز علی ملک پور، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد از فرزندان خانواده های تحت حمایت مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه حمایت کرده و کمک هزینه های تحصیلی و تسهیلات وام قرض الحسنه پرداخت می کند.

ملک پور افزود: طرح شوق زیارت برای اعزام زائران بار اولی طراحی شده است که استفاده از طلاب و مبلغان به عنوان مربی و همراه زائران از برنامه های این نهاد است./202/9457/ب1

ارسال نظرات