۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۵۲۴۲
امام جمعه بندپی غربی:

شب قدر به برکت امام معصوم معنا پیدا می کند

استاد حوزه علمیه گفت: ملائکه در شب قدر به اذن الهی و به برکت وجودی امام معصوم(ع) بر زمین نازل می شوند زیرا دوام و قوام نظام هستی به واسطه حضور ولی خدا است.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی امروز در جمع مردم شهر خشرودپی با اشاره به جایگاه ولایت در اسلام، گفت: راه هدایت و رسیدن به درجات عالیه تقوا تنها از راه ولایت اهل بیت(ع) امکان پذیر است.

وی افزود: رسیدن به کمال معنوی و انسانی از راه ولایت امامان معصوم به دست می آید زیرا آن ها فرستادگان خداوند متعال برای نشان دادن مسیر درست زندگی در میان غبارها و گردهای زندگی دنیایی هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که مدیریت و هدایت جامعه بر عهده حجت خدا است، خاطرنشان کرد: تمام اعمال عبادی انسان نظیر نماز، روزه و جهاد با تبعیت از ولایت معنا پیدا می کند و اثرهای خود را در جامعه برجا می گذارد.

وی ادامه داد: سبک زندگی اهل بیت(ع) چراغ راه رسیدن به سعادت هم در دنیا و هم در آخرت است.

حجت الاسلام حاجی زاده با تشریح فتنه ها و راه خروج از آن، اظهار داشت: ابتلا به اثرهای مخرب فتنه و عدم عاقبت بخیری از فاصله گرفتن از ولایت الهی و فرستادگان خاص خداوند متعال ناشی می شود.

وی با تسلیت ایام شهادت امیرمومنان(ع)، تصریح کرد: ابراز مودت و علاقه به ساحت امامان در ایام شهادت و ولادت آن ها در حقیقت ابراز تبعیت و علاقه به ساحت مقدس امام زمان(عج) است.

امام جمعه بندپی غربی با تشریح این مطلب تاکید کرد: عدم یاری و درک درست مردم عصر ائمه اطهار(ع) موجب مظلومیت و شهادت وجود مبارک این چراغ های هدایت شد و برگزاری مجالس عزا به نوعی تعهد برای یاری امام عصر(ع) است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم شب قدر و عزاداری امیرمومنان(ع)، گفت: شب قدر شب توبه و انابه برای شروعی جدید برای بندگی خالصانه به درگاه متعال است و باید از این لحظه ها برای توبه و بازگشت استفاده کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده وجود شب قدر را به برکت وجود امام معصوم(ع) بیان کرد و افزود: ملائکه در شب قدر به اذن الهی به برکت وجودی امام زمان(ع) بر زمین نازل می شوند زیرا دوام و قوام نظام هستی به واسطه حضور ولی خدا است.

وی یاد خدا را موجب آرامش روحی بیان و خاطرنشان کرد: اگر مظروف دل انسان محبت و یاد خدا باشد، این انسان همواره در امان قرار می گیرد و احساس آرامش می کند.

استاد حوزه علمیه قدر شناسی از شب قدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: شب قدر فرصتی بی نظیر از جانب خداوند برای یک سال است که با از دست رفتن این فرصت و غنیمت نشمردن این شب تنها حسرت برای انسان خواهد ماند.//202/1313/ب1

ارسال نظرات