۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۰۴۹۷۴

هفدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیریه» برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: هفدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیریه بناب» در شهریورماه و همزمان با عید غدیرخم برگزار می‌شود.
پیام غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حبیب صدقی با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر غدیریه همچون سال‌های گذشته به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: چند سالی است که برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال نیز هفدهمین دوره آن همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ و آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر  عنوان کرد.

به گفته صدقی، جشنواره «شعر غدیریه» با گستره سراسری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با موضوعاتی شامل سیره زندگی حضرت علی(ع)، سیمای حضرت علی(ع) در تاریخ، نماز حضرت علی(ع)، عرفان حضرت علی(ع)، صدای عدالت حضرت علی(ع)، دنیا از منظر حضرت علی(ع)، نهج البلاغه منشور ولایت، از غدیر تا انتظار و امر به معروف و نهی از منکر در رفتار حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب موضوع بخش ویژه جشنواره سراسری «شعر غدیریه» را قطعه ادبی از موضوعات جشنواره عنوان کرد.

صدقی خاطرنشان کرد: هفدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیریه بناب» شهریورماه جاری برگزار  می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ٢٥ مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در بناب، خیابان چمران، روبروی بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و یا سامانه الکترونیکی به آدرس www.bonab.farhang.gov.ir ارسال کنند./۹۳۵/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات