۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۰۴۹۱۰
حجت الاسلام والمسلمین قاضوی مطرح کرد؛

توسل به اهل بیت راه استفاده از برکات شب قدر

استاد درس خارج حوزه علمیه توسل به اهل بیت(ع) را مسیر استفاده از برکات شب قدر دانست و بر استغفار در این شب ها تأکید کرد.
حجت الاسلام قاضوی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برکات شب قدر عنوان کرد: شب های قدر از شب هایی است که به نص صریح قرآن «و ما ادراک ما لیلة القدر» حتی پیامبر هم عظمت آن را به گونه ای که بود نمی دانست.

وی افزود: ما جایگاه رفیع شب های قدر را نمی شناسیم و به همین دلیل باید از مطالبی که در روایات بیان شده استفاده کنیم و راه رسیدن بهتر به فضایل این شب ها را پیدا کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: شب قدر دارای فضایل بی شماری است که نزول قرآن بر قلب پیامبر (ص) یکی از این فضایل است که نشان دهنده عظمت این شب است.

وی اضافه کرد: رقم خوردن مقدرات یکساله انسان و امضای نامه اعمال انسان به دست مبارک امام عصر(عج) از دیگر ویژگی های این شبها است که توجه به آن می تواند انسان را نسبت به درک این شبها متنبه کند و اگر کسی متوجه شود که نامه اعمالش به دست امام زمان(عج) امضا می شود سعی می کند تا کاری نکند که قلب آن حضرت مکدر شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی توبه را از مهم‌ترین اعمال در شب های قدر دانست و خاطرنشان کرد:  همانگونه که پیامبر (ص) بهترین کار در ماه رمضان را اجتناب از محارم و گناهان عنوان کردند، در بهترین زمان ماه رمضان که شب های قدر است باید از گناهان توبه کرد و با بازگشت به مسیر و صراط مستقیم الهی ابتدا با استغفار خود را پاک کرد و سپس به دنبال رسیدن به کمال و تعالی روحی و معنوی بود.

وی تأکید کرد: قرآن خواندن و تدبر در آیات و همچنین انس با ادعیه و راز و نیاز با معبود از دیگر اعمالی است که در شب های قدر باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: قرآن به سر گرفتن که نشان می دهد قرآن در رأس امور ما قرار دارد و همچنین توسل به اهل بیت(ع) نیز از دیگر اعمالی است که می تواند در این شب ها موجب تعالی روحی و حرکت به سمت کمال و معرفت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا با توسل به اهل بیت(ع) و وسیله قرار دادن وجود نورانی آنها، با خدا ارتباط ایجاد کرد و با درک برکات و رحمت ماه مبارک رمضان، راه سعادت را پیمود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات