۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۸۷۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود

امام جمعه ارومیه گفت: نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود تا رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه یادواره شهدای روحانی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: مسأله زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا اهمیت زیادی دارد و با گذشت زمان اهمیت یادواره شهدا بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: برگزاری این یادواره‌ها می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در اقشار مختلف جامعه تأثیرگذار باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس، گفت: نباید واقعیت‌ها را فراموش کرده و به برخی افراد اجازه دهیم که واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس و شهدا را تحریف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ضروری است با برگزاری یاد و خاطره شهدای روحانی این ایثار و خودگذشتگی را به نسل آینده منتقل کنیم، افزود: انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل جوان ضامن بقاء و اقتدار انقلاب است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه عده‌ای به فکر این هستند که در ذهن جوانان شبهه ایجاد کنند، اظهار داشت: در حال حاضر هم برخی می خواهند با ایجاد شبهه در ذهن جوانان فرهنگ شهادت و ایثارگری را بی‌ارزش جلوه دهند.

وی ادامه داد: امروز دشمن در فکر این است تا روحیه ایثارگری را در بین مردم از بین ببرد و ما نیز نباید به آنها اجازه دهیم، تاریخ دفاع مقدس تحریف شود و باید مراقب نقشه‌های شوم آنها باشیم.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود تا رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات