۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۴۴۹
آیت‌الله فقیهی:

ایمان به معاد مهم‌ترین عامل اصلاح رفتار انسان است

استاد حوزه علمیه قم ایمان به معاد را عاملی درونی برای اصلاح رفتار انسان و جامعه دانست و گفت: معاد امری عقلانی است و با اندکی تفکر اثبات می‌شود.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در درس تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که در اسلام مورد تأکید است تفکر است و در برخی روایات آمده است که یک ساعت فکر کردن از 60 سال عبادت کردن بالاتر است.

وی اظهار داشت: تفکر و تأمل در آنچه خداوند بیان می‌کند باعث می‌شود ایمان انسان قوی شود و سختی‌ها و مشکلاتی که در راه عبادت و عبودیت خدا است را تحمل کنیم در حالی که عبادت این خاصیت را ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که معاد امری عقلانی است و با اندکی تفکر اثبات می‌شود، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید چگونه کفر می‌ورزید به خدا در حالی که هیچ‌کدام از موجودات نبودند و به وجود آمدید و خدا قدرت دارد چیزی که معدوم است را موجود کند و سپس شما می‌میرید و دوباره زنده خواهید شد.

وی ایمان به معاد را عاملی درونی برای خودکنترلی و اصلاح رفتار انسان و جامعه دانست و گفت: خدایی که انسان را از عدم به وجود آورده است قادر است که بعد از مرگ هم انسان را دوباره زنده کند و در قیامت محشور کند.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که ما باید اعتقاد قلبی به معاد پیدا کنیم، گفت: اگر اعتقاد به معاد در عمق جان ما رسوخ کند هیچ گناهی را انجام نمی‌دهیم و این که تفکر یک ساعت از 60 سال عبادت ثواب بیشتری دارد به خاطر این است که اعتقادات خود را قوی کنیم.

وی با بیان این که همه مخلوقات خدا فایده‌ای دارند و هیچ‌چیز بی‌دلیل خلق نشده است، افزود: خداوند می‌فرماید ما تمام موجودات را برای انسان خلق کرده‌ایم و انسان اگر به این مخلوقات فکر کند به خالق آن پی خواهد برد و زمانی که ایمان به خدا محکم شود رفتار انسان هم درست خواهد شد./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات