۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۰۴۰۲۶
خطیب جمعه نجف آباد:

حادثه تهران بخش ناچیزی از ترورهای دهه ۶۰ بود

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حادثه تروریستی و ابعاد این حادثه، گفت: این اتفاق بخش ناچیزی از ترور و ناامنی بود که منافقین در دهه ۶۰ به راه انداختند و حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی دومین جمعه ماه مبارک رمضان، با تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان در حادثه تروریستی و محکوم کردن این جنایت گفت: این اتفاق بخش ناچیزی از ترور و ناامنی بود که منافقین در دهه 60 به راه انداختند.

وی در ادامه بیان داشت: منافقین در آن سال ها عزیزترین یاران انقلاب را به شهادت رساندند که حدود 17 هزار نفر شهید ترور در کشور داریم و امام در آن سال آنها را محارب دانستند و باید بدانیم اینها هیچ زمانی سر سازش با این انقلاب و ملت را نخواهند داشت مگر برای بارکشی از ما و از میان بردن عزت، اقتدار و اعتقادات که این خاصیت مستکبرین است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا بیان داشت: این اقدامات نهایت ضعف دشمنان این نظام را نشان می دهد که دنیا را با عملیات های تروریستی به آتش کشیدند؛ بیش از صد عملیات در ایران خنثی شده است و دشمن باید بداند این مردم بیدارتر از گذشته و با همدلی و انسجام بیشتر در کنار مسؤولان برای حفظ این نظام خواهند ماند.

وی با اشاره به میلاد کریم اهل بیت(ع) و نامیده شدن این روز به نام روز اکرام بیان کرد: این امام سنبل اکرام در بین مردم در همه زمینه ها بود و باید الگویی باشد برای ما که بدانیم دین داری تنها تلاوت قرآن و شرکت در نماز جماعت نیست بلکه باید بروز و ظهورش در زدودن آسیب ها از خانواده ها و محلات و جامعه و موقوفات و نذورات طبق نیاز روز جامعه و برای رفع مشکلات باشد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هم چنین با تسلیت نزدیک شدن به ایام ضربت خوردن امام علی(ع) نیز گفت: امام علی، میزان حق و باطل و صراط مستقیم بود و در عمل همه زندگی اش وقف حق و قرآن شد و 25 سال به خاطر وحدت جامعه سکوت کرد و در کمتر از 5 سال دوران حکومتش برای اجرای عدالت، توحید و اجرای حق با سه جنگ داخلی روبرو شد.

وی درباره سیاست های حضرت علی در برابر مخالفان خاطرنشان کرد: حضرت تنها در مقابله با سه جنگ داخلی تنها در برابر خوارج ایستاد و حدود 4 هزار نفر از آنان را به درک واصل کرد که اندیشه خوارج چیزی جز فتنه، غارت و توطئه و جنگ نبود و امروز این تروریست ها از نسل همان خوارج زمان حضرت علی هستند که جز ایجاد فتنه و آشوب در عالم هدفی ندارند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه ها ماه رمضان را، اوج بندگی برشمرد و گفت: شب های قدر، شب های تصمیم گیری است و عظمت این شب ها به نزول قرآن و امام زمانی است که فرشتگان بر قلب او نازل می شوند، و این دو ودیعه پیامبر برای بشر تا آخرالزمان است که برای سعادت راهی جز قرآن و عترت ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: ماه رمضان ماه، ذکر و ماه فکر است، هم یاد خدا و تلاوت قرآن و مهم تر از آن تفکر درباره اعمال و رفتار خودمان است که خداوند سرنوشت هیچ قومی را بدون خواست آنان تغییر نداده است و تمام این دستورات الهی از روی لطف و رزقی برای رشد و کمال انسان است./۲۰۱/۱۳۰۶/ب۱

ارسال نظرات