۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۳۷۱۲
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

علمای آل سعود داعیه داران اسلام آمریکایی هستند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علمای آل سعود داعیه داران اسلام آمریکایی هستند، گفت: سکوت علما در برابر ظلم به مظلوم خاستگاه اسلام آمریکایی است.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، چهار‌شنبه شب در مسجد ارگ تهران با موضوع تشخیص اسلام حقیقی از اسلام بدلی براساس آیات الهی، گفت: رمضان بهار قرآن و قرآن بهار دلها است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مهمترین تفاوت های اسلام حقیقی با اسلام بدلی براساس آیات قرآن کریم آن است که اسلام حقیقی در عرصه‌ حاکمیت ورود پیدا می‌کند و مسلمان حقیقی خودش را نسبت به اجرای دستورات دین در سطح جامعه مسؤول می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: نگاه حقیقی، نگاهی برگرفته از آموزه‌های دینی براساس قرآن و سنت، نگاه دوم، نگاه خرافه و بدعت است.

وی جدایی دین از سیاست را یکی از نگاه‌های اسلام بدلی بیان کرد و گفت: کسانی که اسلام بدلی را ارائه می‌کنند سخنانشان مربوط به چهار محور می‌شود؛ در نخستین محور آنان چنین بیان می‌کنند که حکومت صرفا تامین کننده نیازهای مادی مردم است و حق ندارد به مسائل دینی مردم کاری داشته باشد، بنابراین هر فردی با هر دین و مسلکی اجازه دارد براساس همان آموزه‌های دینی‌اش زندگی کند و حکومت تنها حق خدمات رسانی مادی و اجتماعی به شهروندان را بر عهده دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محور دوم، عنوان کرد: در این محور دین را یک امر فردی بیان می‌کنند و می‌گویند دین رابطه درونی انسان با خداست و برخی از مسائل دینی در این محور مورد انکار قرار می‌گیرد. در مرحله سوم در تعریف جایگاه عالمان و اندیشمندان دینی چنین بیان می‌شود که بزرگان دین حق دخالت در عرصه سیاسی را ندارند و تنها باید به توضیح و تشریح دین بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: آنان در مرحله چهارم معتقد هستند که در همه حوزه‌ها عقل بشری باید اظهار نظر کند غیر از عالمان دینی، پس تنها متخصصان مربوط باید در عرصه سیاست وارد عمل شوند.

وی درباره نگاه اسلام به سیاست، اظهار داشت: امام راحل می‌فرمایند: اساسا شما نمی‌توانید حوزه‌ای را در حوزه بشری از دایره دخالت دین مستثنی کنید؛ دین در همه حوزه‌ها که مربوط به سعادت انسان می‌شود سخن و نظر دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه قرآن مبنای فکری جدایی دین از سیاست را باطل دانسته و مورد نقد قرار می‌دهد، گفت: در جدایی دین از سیاست اهمیت دنیای مردم مورد توجه قرار گرفته و دین را کم اهمیت جلوه داده است. عدم دخالت حاکمیت در عرصه دینی بیانگر بی ارزش دانستن دین، اخلاق و معنویت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: اگر دین نباشد حیات نیست و جامعه‌ای که دین در آن نیست جامعه‌ای مرده است؛ مگر می‌شود در شمارش نیازهای اصلی بشر دین را نادیده گرفت و حاکمیت نسبت به دین بی تفاوت باشد اصل حیات و هویت انسان به دین او بستگی دارد.

وی اضافه کرد: کسانی که داعیه دار جدایی دین از سیاست هستند معتقدند که اگر شیر مسمومی در جامعه توزیع شد باید عاملان و مسؤولان مربوط را که با جان مردم بازی کرده‌اند، استیضاح کرد همین افراد چگونه می‌توانند در مقابل نشر کتاب‌هایی که حیات معنوی بشر را به مخاطره می‌افکند سکوت اختیار کرده و این مهم را خارج از دایره مسؤولیت خود بدانند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز دشمنان در عرصه فضای مجازی در تخریب و پمپاژ افکار مسموم که نسبت به خداوند متعال، پیامبر اسلام و تمسخر اولیای دین صورت می‌پذیرد آن را به قتلگاه افکار و اندیشه سالم تبدیل کرده‌اند با این وجود زمانی که برای جلوگیری از این اقدام خبیثانه دشمن به مسؤولان ذی ربط مراجعه می‌شود آنان چنین بیان می‌کنند که بگذارید مردم آزاد باشند؛ این نگاه همان نگاه اسلام بدلی بوده و از نگاه قرآن مردود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی درباره عدم بی تفاوتی اسلام حقیقی نسبت به نابودی افکار بشر به ویژه جوانان، بیان داشت: در اسلام حقیقی اگر حاکمیت نسبت به آب و نان مردم مسؤول است در برابر صیانت از روح و روان مردم ده‌ها برابر مسؤولت دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی دین را به عنوان یک امر فردی بیان می‌کنند، گفت: کسانی که دین را یک امر فردی بیان می‌کنند معتقد هستند که انسان تنها باید با خدا یک رابطه خوب داشته باشد و در امر سیاست کمترین دخالتی نکند برخی اندیشه‌های عرفان‌های کاذب برهمین اساس استوار و صادر می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دین یک مساله شخصی نیست اسلام مومن را به انجام امر به معروف و نهی از منکر تشویق می‌کند تا دین در جامعه جاری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقد هستند که علما نباید در عرصه سیاست دخالت داشته باشند، عنوان کرد: کسی که این حرف را می‌زند نه تنها اسلامش آمریکایی است بلکه نشان از عدم درک او از آیات الهی دارد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آل سعود امروز عالمان درباری خود را به بهترین شکل حمایت می‌کند چرا که آنان توجیه گران رفتار و کردار ظالمانه آنان در کشورهای اسلامی هستند. اسلام نهی می‌کند انسان‌ها در برابر ظلم سکوت کنند و کسانی که می‌گویند علما باید در برابر ظلم به مظلوم سکوت کنند داعی دار اسلام آمریکایی و نیرنگ هستند./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات