۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۳۵۳۲
استاد حوزه تشریح کرد؛

از حکم استفاده طلا برای مردان تا حرمت ساخت و معامله «صلیب»

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان حکم شرعی استفاده طلا برای مردان، گفت: حرمت طلا برای مرد به رنگ آن بستگی ندارد که زرد یا سفید باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با بیان این که نام خداوند را جز بر حق نباید ببریم، گفت: معنی این جمله در نامه 69 نهج البلاغه این است که نباید نام خدای متعال را بهانه ای برای قسم قرار دهیم.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: این که برخی قسم بخورند که مثلا از فردا دیگر نماز نخوانند یا این که قسم بخورند که دیگر ضامن هیچ کسی نشوند، چنین قسم هایی اعتبار ندارد و باطل است.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در روایت آمده، از رفاقت و همراهی با کسانی که رأی آن ها نادرست است، بر حضر باشید و با کسانی که کارهای زشت انجام می دهند، رفاقت نکنید؛ معیار سنجش هر فرد یاران و دوستان او هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در روزهایی که ثواب اعمال بیشتر است، عقاب گناه هم در آن روزها بیشتر است؛ انسان باید مراقب گام های شیطان باشد، چرا که شیطان قدم به قدم به سمت انسان می آید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اثرگذاری تلقین، بیان داشت: اگر حال شما خوب باشد اما چند نفر بگویند که رنگ و رخسار شما پریده است، ناخودآگاه باعث می شود که خودتان هم احساس کنید حال شما خراب است و به پزشک مراجعه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که انسان باید به دنبال رفیق و دوستان با ایمان باشد و کسانی را به عنوان رفیق انتخاب کند که او را یاد خدا و آخرت بیندازند، گفت: انسان در همه کارها باید بنده خدای متعال باشد، مبادا وقتی مرگ سراغ انسان می آید، او دنبال دنیا پرستی باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه ایمان ما خیلی ضعیف شده است؛ بازاریان ما نسبت به اقامه نماز اول وقت سستی می ورزند و به هنگام نماز بسیاری از مغازه ها مملو از خریدار است؛ نباید فراموش کنیم که روزی دهنده ما خدای متعال است.

کارشناس دینی رسانه ملی در پایان به تشریح چند مسأله شرعی پرداخت و گفت: افرادی که در طلا فروشی ها کار می کنند بدانند که فروختن صلیب چه از جنس طلا و هر جنس دیگری، حرام است؛ مراجع تقلید تأکید کرده اند که معامله آن هم حرام است؛ مسأله دیگر این است که طلا برای مرد به هر صورت حرام است و ساخت و فروش و معامله طلایی که مخصوص مردان باشد، حرام است؛ حرمت طلا برای مرد به رنگ آن بستگی ندارد که زرد یا سفید باشد./۸۴۰/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات