۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۳۴۱۹
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ۱۵ خرداد:

رمضان، ماه تسكين روح است

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ۱۵ خرداد گفت: كسي در اجتماع تأثيرگذار نیست مگر با اخلاق نيك، اخلاق اجتماعي بهترين چيزي است كه در قيامت سبب سعادت مي‌شود.
حجت الاسلام عبدالله پور قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ حجت الاسلام حسين عبدالله پور مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه 15 خرداد عصر امروز در جمع بسيجيان اين شهرستان با اشاره به دلايل بعثت رسول اكرم(ص)، گفت: اخلاق اجتماعي بهترين چيزي است كه در قيامت سبب سعادت مي‌شود.

مسؤول امور روحانيون سپاه ۱۵خرداد لزوم اخلاق نيك را در 3 موضوع مهم ارزيابي كرد و افزود: دوري از گناه و رذايل اخلاقي، اقتصاد سالم و روزي حلال و ايجاد رفاه و آرامش از عوامل ايجاب اخلاق نيك هستند. كسي در اجتماع تأثير گذار نمي‌باشد مگر با اخلاق نيك.

وي اخلاق حسنه را سبب جذب حداكثري دانست و گفت: اخلاق حسنه سبب زيبايي معاشرت با ديگران مي‌شود.

حجت الاسلام عبدالله پور با بيان اينكه جامعه ما نياز به اخلاق خوب دارد، اضافه كرد: اگر گروهي از گناه دوري كنند، سبب حسن اخلاق شده و مردم دور آنها حلقه مي‌زنند.

وي تأكيد كرد: اگر افراد جامعه احساس كنند كه گروهي قصد نجات آن ها را داشته و دوستدارشان هستند، به سمت آنها مي روند و سرانجام آن جامعه موفق مي‌شود.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در بسيج قرچك با اذعان به اينكه با گناه و پول نمي‌شود افراد را جذب كرد مگر براي مدت كوتاه، تصريح كرد: اگر گروهي اهتمام براي دور كردن گناه از جامعه داشته باشتد؛ با دوري از گناه مي توانند جذب كننده باشند و باعث پايداري هسته آن گروه مي شوند.

وي اقتصاد سالم و روزي حلال را از عوامل بروز اخلاق نيك دانست و ابراز كرد: بايد فرهنگ سازي شود و از بد اخلاقي هاي افتصادي ملت را آگاه كرد.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قرچك خواستار آگاهي جامعه از آثار شوم رانت، رشوه و كلاهبرداري شد و ادامه داد: جامعه اي كه عاري از اين موارد زشت باشد، اقتصادش سالم و در نتيجه بهره مند از اخلاق نيك است.

وي ابراز كرد: رفاه و آرامش براي خانواده ها، سبب سلامت روح آنان مي شود و اين محقق نمي شود مگر با اخلاق نيكو.

حجت الاسلام عبدالله پور با بيان اينكه تواضع، سخن نيكو و چهره باز سبب تسكين روح و آرامش مي شود، مطرح كرد: اگر گروهي به دنبال آرامش ديگران هستند، ماه مبارك رمضان بهترين زمان آن است؛ چرا كه پر است از مفاهيم اخلاق نيك.

وي در پايان اذعان كرد: بسيج با محور ولايت به دنبال ايجاد اخلاق نيك در جامعه است، امروز اگر اين شجره طيبه در سطح جهاني رشد كرده و به عنوان الگو معرفي شده به خاطر ايثار، خيرخواهي، دلسوزي، تواضع و فروتني و ديگر به خاطر گشايش ها و رفاهي است كه براي جامعه دارد./۲۰۲/۸۰۴/ب۱

ارسال نظرات