۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۰۳۲۶۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان:

برخورد با مفاسد اقتصادی مطالبه مردم است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان برخورداری از زندگی آبرومندانه و برخورد با مفاسد اقتصادی را مطالبه مهم مردم خواند و گفت: در راستای تبیین حقوق شهروندی حکومت باید برنامه ریزی کند.
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با تبیین حقوق شهروندی، بیان داشت: قانون اساسی حقوق اولیه اقشار مختلف جامعه را در برگرفته و بیان کرده است.

وی با بیان اهمیت جهت گیری دولت ها در تبیین حقوق شهروندی، افزود: این امر از اهمیت فراوانی برخوردار است که دولت ها چگونه جهت گیری کنند تا حقوق شهروندی آن گونه که شایسته است به صاحبان حق داده شود.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با بیان اینکه حکومت اسلامی در برابر اقشار کم درآمد و ضعیف وظیفه دارد، بیان داشت: این قشر حق دارند که از زندگی آبرومندی برخوردار باشند و دولت به وضعیت این قشر باید رسیدگی کند.

وی با یادآوری به سیره و سبک حکومتی امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) به نیازمندان، فقرا و خانواده ایتام رسیدگی می کردند و این روش حکومتی امام علی(ع) بهترین الگو است.

پرداخت زکات امری واجب برای کمک به نیازمندان است

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه پرداخت زکات در اسلام برای کمک به نیازمندان و کم کردن فاصله طبقاتی در نظر گرفته شده است، گفت: با پرداخت این مهم باید به هم نوعان خود کمک کرد تا به وضعیت فقرا رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب برای اعطای حق دیگران باید در قسمت های مختلف اولویت بندی صورت گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان بیان داشت: برای اعطای حق شهروندی باید جلوی چپاول بیت المال را که برخی افراد زیاده خواه با دورزدن قانون و یا خلأهای قانونی انجام می دهند، گرفت.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که حکم مقابله و برخورد با مفاسد اقتصادی صورت گیرد، افزود: برای دفاع از حقوق عامه مردم باید دست مفسدان را از بیت المال قطع کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت اولویت بندی مطالباتی که در جامعه وجود دارد برای رعایت حق شهروندی، عنوان داشت: مطالبه اقشار ضعیف برخورداری از زندگی آبرومندانه و برخورد با مفاسد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شهروندان حق انتقاد از دولتمردان در مسأله فرهنگی و سند 2030 دارند، یادآور شد: به دور از جزییات سند 2030، آیا درست است که دولتی که فرهنگی دینی اسلامی و تمدن ایرانی اسلامی دارد به این سند تن دهد که از سویمرکزی طراحی شده است که تحت سطره غربی ها است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان با بیان این سؤال که آیا بر مسلمان واجب است که راه را برای نفوذ دشمن باز کند؟ افزود: این مسائل و جلوگیری از رانت خواری و زیاده خواهی برخی که به مراکز دولتی نفوذ کرده است، حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار گیرد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات