۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۰۶۰
امام جمعه شهرضا:

اتحاد، ولایتمداری و ایمان مهمترین علل پیروزی انقلاب اسلامی بود

امام جمعه شهرضا گفت: اتحاد همه مردم حول ولایت که نشان دهنده ولایتمداری و ایمان راسخ آنها به مبانی دینی بود، از جمله مهم ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی شب گذشته در مراسم سخنرانی و تفسیر قرآن مجید که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: اگر در تمامی صحنه‌ها اتحاد وجود داشته باشد، پیروزی قطعی است و اگر اختلاف وجود داشته باشد، موفقیتی حاصل نمی‌شود؛ دامن زدن به هر مسأله‌ای که سبب بروز اختلاف و دوگانگی در نظام یا هر یک از بخش‌های کشور شود، گناهی نابخشودنی است.

وی ادامه داد: ایران تنها کشور امن منطقه است، بخش قابل توجهی از این امنیت مرهون تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و همه نیروهای مسلح و تلاش‌های سربازان گمنان امام زمان(عج) است که برای آسایش مردم شبانه روز تلاش می‌کنند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: وحدت کلمه رمز پیروزی ما بوده است، همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند حول محور ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین محور وحدت در جامعه، گرد آمده و برای خدمت به مردم تلاش کنند؛ مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که در برابر دشمنانی که قصد آسیب به اسلام، انقلاب و اصول نظام را دارند کوتاه نمی‌آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: روز 15 خرداد در واقع یک بخش بسیار مهم و بی نظیر از تاریخ انقلاب است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند؛ مردم همه ساله تلاش می‌کنند با بزرگداشت این روز از تلاشها و خدمات مردم آن زمان قدردانی کند؛ روز ۱۴ خرداد نیز یادآور سالروز رحلت امام خمینی(ره) است، همانگونه که رهبری انقلاب فرموده‌اند، امام راحل دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار، حکیمی سیاستمدار، مؤمنی نو اندیش و عارفی شجاع و هوشمند، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بودند که یاد و نام ایشان برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: امام راحل در آن سالها حرکت انقلاب را آغاز کردند و بعد از آغاز حرکت انقلابی، ایشان به ترکیه، عراق و فرانسه تبعید شدند و تا زمان پیروزی انقلاب در تبعید بودند؛ امروز بعد از همه آن رنجها و تلاشها، انقلاب امانتی است که به دست ما سپرده شده و باید از آن حفاظت و حراست کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: باید نسل های دوم و سوم انقلاب، تاریخ دوران پیروزی و مبارزات انقلابی مردم را مطالعه کنند تا با فداکاری هایی که  آن ها برای حفظ اصول و مبانی انقلاب داشته اند آشنا شوند؛ افراد زیادی با نام و یاد امام راحل(ره) به اسلام گرویدند، حیات و وفات و آثار ایشان سرشار از برکت بود؛ امام خمینی(ره) در طول عمر خود خدمات زیادی انجام دادند و در نهایت انقلاب اسلامی را همچون امانتی الهی به ما سپردند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همه نیروهای کشور را بر سرنگونی حکومت فاسد پهلوی و همچنین مبارزه با ظلم آمریکا بسیج کردند، حضور پرشور مردم به رهبری امام راحل(ره) و فریادهای آنان در بهمن 57 تبدیل به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: مردم همانطور که 8 سال جنگ تحمیلی را اداره کردند، از انقلاب اسلامی نیز محافظت می‌کنند، وفاداری آنها به اسلام و انقلاب به اندازه‌ای است که هنوز هم شهیدانی را تقدیم انقلاب می‌کنند؛ مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش ها و رنج های زیادی را متحمل شدند، تمامی تلاش های امام راحل و مردم برای صیانت از حریم اسلام و اقامه احکام فراموش شده آن بوده است./868/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات