۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۰۲۷۵۰
آیت‌الله فقیهی تبیین کرد؛

ویژگی های منافقان در سوره بقره

استاد حوزه علمیه عدم شفافیت، دلهره، اضطراب و ترس از مرگ را از ویژگی های منافقان برشمرد و گفت: ظاهر و باطن منافقان همسان نیست، ریاکارند و زندگی‌شان شفافی ندارند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در درس تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: منافقان ظاهر و باطنشان باهم همسان نیست، ریاکارند، زندگی‌شان شفاف نیست و کارهایشان به اسلام ضربه می‌زند.

وی با بیان این که منافقان ایمان واقعی به اسلام ندارند، افزود: منافقان در ظاهر چشم دارند ولی نمی‌بینند و حقایق را نمی‌شنوند و گمان می‌کنند معادی نیست؛ خداوند در آیه 19 سوره بقره می‌فرماید که مَثَل منافقان مانند کسی است که در یک شب تاریک در بیابان گرفتار شده که باران شدیدی می‌آید و رعد و برق می‌آید و از ترس دست‌هایش را روی گوشش می‌گذارد تا صدای رعد برق او را اذیت نکند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که کسانی که راه راست را برای زندگی خود مشخص نکرده‌اند سرانجام و آخرشان به کفر منتهی می‌شود، گفت: یکی از خصوصیات منافقان حالت دلهره و اضطراب است زیرا همیشه به دنبال مخفی‌کاری و کلاه گذاشتن سر دیگران هستند و آرامش ندارند.

وی با بیان این که انسان‌های منافق از مرگ خیلی می‌ترسند، گفت: ترس از مرگ به خاطر عدم ایمان به درستی اعمالشان و وابستگی به دنیا است و به همین خاطر انسان‌های مؤمن از مرگ ترسی ندارند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: انسان اگر رابطه خود را باخدا درست کند خدا هم کمک می‌کند و مشکلات حل می‌شوند؛ مراجع تقلید در هر ماه میلیاردها تومان شهریه می‌دهند و کسی هم قول نداده است که ما این مبلغ را به شما می‌دهیم ولی خدا این پول را می‌رساند و خدا انسان را اداره می‌کند.

وی با بیان این که این خدا است که به دل همه می‌اندازد چکار کنند، گفت: ما باید سعی کنیم که با خدا صادق باشیم و ارتباط داشته باشیم و اشتباهات خود را جبران کنیم و توبه کنیم؛ ماه رمضان بهترین ماه برای ارتباط باخدا است./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات