۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۰۲۶۳۹
حمایت حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از راه اندازی پویش حمایت از مبلغان؛

لزوم پاسخگویی روحانیان به شبهات مطرح در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ضمن اعلام حمایت از راه اندازی پویش حمایت از مبلغان دینی، خواستار کار جدی مبلغان در این پویش در جهت پاسخگویی به شبهات شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اعلام حمایت از راه اندازی پویش حمایت از مبلغان دینی اظهار داشت: در فضاهای مجازی که الان گستردگی و فعالیت های آن قابل مقایسه با فضای حقیقی نیست، بمباران و القای شبهات در مورد خدا، پیغمبر، دین و رهبری را مشاهده می کنیم.

وی تأکید کرد: بسیار ستودنی است که یک عده کارشناس دین و مبلغ در فضایی دور هم جمع شوند و در کنار گفت‌وگوها سعی کنند به سؤالات و شبهات مطرح در جامعه پاسخ بگویند، چراکه همه مردم این طور نیست که مطالعات آنها در حدی باشد که ایجاد شبهات در آنها اثر نگذارد؛ به هرحال تعداد معدودی در عرصه دین درس خوانده اند و می توانند در برابر این شبهات بایستند ولی بسیاری از مردم رشته دین نخوانده اند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر این فضا به مسائل پیرامون رفع شبهات اختصاص پیدا کند تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خوب است شبهات در آن مرکز متمرکز شود و برای جواب به آنها افرادی که دین شناس و اسلام شناس هستند به صورت مستمر اقدام به پاسخگویی کنند.

وی عنوان کرد: البته این گونه فعالیت ها اگر پشتیبانی شود بهتر جای خود را پیدا می کند و به مرور زمان شناخته می شود؛ اگر مردم بدانند که مرکزی برای رفع شبهات وجود دارد حتما مراجعه و استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان یادآور شد: البته این که می گوییم خوب است در این پویش به شبهات مطرح در جامعه نیز پاسخ داده شود باید توجه کنیم که اصل این کار تداخل با مراکز دیگر نباشد؛ یعنی این پویش باید مرکزی باشد که برخلاف مراکز دیگر با گستردگی بالا و به صورت مداوم برای پاسخ گویی به شبهات فعالیت کند.

گفتنی است، پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و توسط جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه اندازی شده است و علاقمندان برای پیوستن به این پویش می توانند به نشانی  https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه نمایند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات