۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۲۶۰۰
امام جمعه شهرضا:

ایمان، اتحاد و بصیرت مردم ضامن بقای انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرضا گفت: مردم ایران با ایمان، اتحاد و بصیرت خود زمینه ایجاد انقلاب اسلامی را فراهم کردند و با تکیه بر همین عوامل می‌توانند این دستاورد بزرگ را حفظ کنند.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی شب گذشته در مراسم سخنرانی در جمع مردم شهرستان شهرضا در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: نتیجه روزه داری در این ماه باید کسب ملکه تقوا باشد، وقتی روزه هستیم و عباداتی که در این ماه وارد شده است را انجام می‌دهیم باید احساس کنیم که تقوا و خلوص نیت در درون ما رشد کرده است.

وی اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است تا افراد با توجه به آنچه در درون آنها می‌گذرد، تقوا و اخلاص در عمل را در وجود خود تقویت کرده و روح را از ناخالصی ها پاک کنند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: شرط قبولی همه اعمال تقوای الهی است، در یک جامعه اسلامی همه افراد باید خالصانه و برای رضای خدا، در هر مقام و منصبی عمل کنند و از ریا و خودبینی پرهیز کنند و ماه رمضان فرصت خوبی برای رسیدن به این مقام است، باید سعی کنیم درکنار امساک از خوردن و آشامیدن، این ویژگی روحی را نیز در خودمات تقویت کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: در روایات اسلامی وارد شده است که روزه گرفتن و حج، دو عملی هستند که سبب آرامش و سکینه قلب در انسانها می‌شوند؛ یکی از مهمترین فلسفه‌های روزه گرفتن آن است که شدت و مشقت زندگی فقرا را درک کرده و از آنچه در اختیار داریم برای کمک به آنها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد، این واقعه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و سرآغاز نهضت بزرگ امام خمینی(ره) دانست و افزود: روز 15 خرداد در واقع یک بخش بسیار مهم و بی نظیر از تاریخ انقلاب است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند؛ مردم همه ساله تلاش می‌کنند با بزرگداشت این روز از تلاشها و خدمات مردم آن زمان قدردانی کند.

امام جمعه شهرضا همچنین 14 خرداد را یادآور واقعه جانسوز رحلت امام راحل برشمرد و افزود: همانگونه که رهبری انقلاب فرموده‌اند، امام راحل دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار، حکیمی سیاستمدار، مؤمنی نو اندیش و عارفی شجاع و هوشمند، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بودند که یاد و نام ایشان برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: امام راحل آنچه که از فضائل خدادادی در اختیار داشتند را با آنچه از معارف الهی آموخته بودند، پیوند دادند و در نتیجه آن وجود ایشان سرشار از خیر و برکت برای جامعه اسلامی شد؛ انقلاب اسلامی یکی از مهمترین برکات وجودی ایشان است همه جهان را متحول کرد و هر چه زمان می‌گذرد ابعاد بیشتری از آن مشخص می‌شود.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری بلافاصله بعد از رحلت امام خمینی(ره) شخصیتی ممتاز و شاگرد وفادار ایشان، یعنی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای را به عنوان جانشین ایشان برگزیدند و اکنون بعد از گذشت 28 سال از آن زمان، کشور ایران در اوج امنیت و اقتدار و صلابت قرار دارد، در حالی که منطقه خاوریمانه و کشورهای همسایه ایران درگیر جنگ و آشوب و فتنه هستند.

امام جمعه شهرضا در ادامه این مطلب افزود: امنیت و آرامشی که امروز در کشور ما وجود دارد، مرهون تدابیر هوشمندانه فرماندهی کل قوا، تلاش نیروهای مسلح در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) است؛ امروز انقلاب اسلامی امانتی است الهی که به ما سپرده شده و برای حفظ آن نیز تلاش های زیادی انجام شده است و ما نیز باید همچون گذشتگان این امانت الهی را حفظ و به آیندگان بسپاریم.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مردم ایران با ایمان، اتحاد و بصیرت خود زمینه ایجاد انقلاب اسلامی را فراهم کردند و با تکیه بر همین عوامل می‌توانند این دستاورد بزرگ را حفظ کنند، همه افراد وظیفه دارند با بیان، رفتار و موضع گیری های خود کاری کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت شود.

وی تصریح کرد: امروز کشور و انقلاب اسلامی ما بیش از هر چیزی به وحدت نیاز دارد، همه اقشار جامعه از نظر عقلی، شرعی و قانونی وظیفه دارند تا از ولی فقیه اطاعت و حمایت کنند تا به این وسیله زمینه پیشرفت کشور فراهم شده و اقتدار و امنیت آن حفظ شود./868/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات