۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۰۲۳۹۸
حجت الاسلام آقاتهرانی:

زهد به معنای عدم تعلق به مادیات است

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این که زهد به معنای عدم تعلق به مادیات و متعلقات دنیوی است، گفت: تلاش برای تأمین نیازهای دنیوی تا جایی مجاز است که انسان به داشته های دنیوی خود دل نبندد.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام  مرتضی آقاتهرانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع روزه داران مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه ابراز داشت: ما در عالم ماده زندگی می کنیم و نیازهای دنیوی انسانها طبیعی بوده و تأمین نیازهای مادی کاملا منطقی است.

حجت الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: تلاش برای دستیابی به خانه، ماشین، همسر مناسب و دیگر نیازهای مادی باید در چارچوب زهد قرار گیرد و ابزار زهد می تواند حدود طبیعی نیاز ما را تعیین کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زهد به معنای عدم تعلق به مادیات و متعلقات دنیوی است، تلاش برای تأمین نیازهای دنیوی تا جایی مجاز است که انسان به داشته های دنیوی خود دل نبندد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید تنها به دنبال کسب رضای الهی بود تاجایی که حتی اگر پدر و مادر انسان را امر به کاری خلاف دستورات الهی کردند نباید از آنها پیروی کرد.

حجت الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: نباید به چیزی جز خدا تعلق داشت بلکه باید در صراط مستقیم گام برداشت، تعلق نداشتن به دنیا موجب آرامش فکری انسان نیز می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: خداوند متعال سرنوشت قومی را  مگر به خواست و اراده خود آن قوم تغییر نمی دهد، بنابراین اگر از جهان اطراف خود ناراضی هستیم باید بدانیم که این شرایط به انتخاب خود ما بوده است.

وی عنوان داشت: باید به دنبال کسب نان حلال بود و اسلام، کلام خدا، انبیای الهی و در زمان غیبت کلام ولی فقیه را بر همه چیز مقدم دانست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: هر چه در دنیا هست متعلق به خداوند متعال بوده و خدا راه و روش بدست آوردن و مصرف کردن مال دنیا را به بندگان ارائه کرده است، انسان زاهد در عین بهره مندی از نعمتهای دنیا، تعلقی نسبت به آنها ندارد و مال دنیا را متعلق به خداوند سبحان می داند.

حجت الاسلام آقاتهرانی در پایان گفت: برای مال حلال دنیا باید در جهان آخرت حساب پس داد و در مال حرام نیز عقاب است، قرآن و انبیای الهی برای کمک به عقل انسانها آمدند بنابراین باید در تمام امور دنیوی دستورات آنها را مدنظر قرار دهیم./857/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات