۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۱۳۸
در جمع روزه داران قمی مطرح شد؛

انتقاد استاد حوزه به اقدامات غیر اسلامی بانک ها

کارشناس دینی رسانه ملی با انتقاد از اقدامات غیر اسلامی بانک ها و جریمه های بانکی، گفت: امروز میلیاردها تومان اختلاس می شود، نه تنها از کرده خود پشیمان نمی شوند که از آن دفاع هم می کنند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با بیان این که شیطان مثل خون در بدن انسان حرکت می کند، گفت: رسول اکرم(ص) می فرمایند، انسان نباید کاری کند که در مظان اتهام قرار گیرد و تیر گفتار مردم به او اصابت کند.

سخنران برجسته و مبلغ حوزه علمیه قم ابراز داشت: شیطانی که حضرت آدم(ع) را از بهشت به زمین راند، اعتکاف و مسجد برایش مهم نیست و هر جا که تصورش را بکنید به دنبال گمراه کردن افراد است.

وی با تأکید بر این که اگر کسی را رسوا کنید، خدای متعال شما را رسوا می کند حتی اگر در پستوی خانه خودتان باشید، ادامه داد: جان، مال و آبروی مردم مهمترین دارایی های هر انسان است؛ متأسفانه این سه اصل در جامعه ما از همه چیز ارزان تر شده است.

کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: شهادت، همه گناهان شهید را از بدو تولد تا آخرین لحظه زندگی او پاک می کند اما حق الناس گریبانگیر فرد خواهد بود؛ اختلاس فقط مختص امروز نیست و از قدیم الایام وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) کفش و خورجین و غنائم جنگی را اختلاس می کردند و رسول الله(ص) با یک حدیث آن ها را از کرده خود پشیمان می کرد، اما امروز میلیاردها تومان اختلاس می کنند و نه تنها پشیمان نمی شوند که از آن هم دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که اسلام و مسلمانی در بانک ها اصلا وجود ندارد، گفت: جریمه های بانکی دمار از روزگار وام گیرنده و ضامنین در آورده است و تماس های زیادی در اعتراض به این اقدام به بنده می شود.

وی ادامه داد: اگر شخصی یک درهم به کسی بدهکار باشد و یک سال هم قرآن بر سر بگیرد و «بک یا الله» بگوید، مشکلش حل نمی شود؛ خدای متعال با قرآن سر گرفتن از گناهانی که میان بنده و خداوند بوده است، می گذرد اما از حق الناس نمی گذرد.

سخنران برجسته و مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: یک مسلمان هر گناهی هم که مرتکب شده باشد، نباید سراغ مال و اموال مردم برود و با آبروی مؤمن بازی کند؛ دختران زیادی به این معضل معترض هستند که برخی خانواده ها پس از خواستگاری و نپسندیدن فرد، هر جا و پیش هر کس که می نشینند، آبروی آن دختر را می برند و از بدی ها او می گویند.

وی بیان داشت: درباره خواستگاری و تحقیق از افراد احادیث و روایات زیادی وجود دارد که تأکید می کند به هیچ عنوان نباید آبروی مؤمن ریخته شود؛ اگر کسی درباره فردی از شما تحقیق کرد و شما نظر مثبتی به وی ندارید، فقط سربسته باید نظر منفی بدهید و حق ندارید درباره آن فرد توضیح دهید و موجب ریختن آبروی وی شوید./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات