۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۰۲۳
مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی تاکستان:

خودسازی و تقوا انسان را برای آخرت آماده می‌کند

حجت الاسلام علی بخشی با بیان این که ماه رمضان ماهی است که ناهنجارهای اجتماعی در آن کاهش می‌یابد، گفت: در این ماه انسان در امنیت قرار می‌گیرد، چرا که زمینه جرم و جنایت در آن کمتر است، انسان باید در این ماه خودسازی و تقوا پیشه کند تا برای آخرت آماده شود.
حجت الاسلام حمید علی‌بخشی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حمیدعلی بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان، در جمع اساتید، طلاب و کادر مدرسه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان، با اشاره به بر بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ویژگی‌های ارزشمندی را به خود اختصاص می‌دهد که مهمترین آن، جایگاه صعود و معراج به سمت خداوند متعال است.

وی در ادامه با بیان این که ماه رمضان ماهی است که ناهنجارهای اجتماعی در آن کاهش می‌یابد، ابراز کرد: در این ماه انسان در امنیت قرار می‌گیرد، چرا که زمینه جرم و جنایت در آن کمتر است، انسان باید در این ماه خودسازی و تقوا پیشه کند تا برای آخرت آماده شود.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان در ادامه تصریح کرد: روزه گرفتن در چگونه زیستن و سبک زندگی تأثیرگذار است و در این ماه، عبادت‌های بسیاری از جمله یاری رساندن به مستمندان نیازمندان، صدقه دادن و تلاوت قرآن کریم سفارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به سنت افطاری دادن در ماه رمضان گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان سنت افطاری دادن احیا می‌شود، انتظار می‌رود این افطاری‌ها صرف نیازمندان و مستمندان شود تا ثواب آن دو چندان شود.

حجت الاسلام بخشی در پایان خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در ماه رمضان مبارزه با نفس است و در این ماه، انسان به خداوند نزدیک‌تر می‌شود و بر این اساس روزه گرفتن فرصتی برای خوب زیستن است./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات