۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۰۲۰۱۵
آیت‌الله مهمان‌نواز:

هدایتگری و بصیرت‌افزایی جامعه از برکات وجود عالمان دینی است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود روحانیان و عالمان دین در جامعه اسلامی سبب هدایتگری و بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.
آیت الله مهمان نواز آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با اساتید اعزامی حوزه علمیه قم به استان، با اشاره به نقش عالمان دینی جامعه و تربیت و پرورش جوانان کشور، اظهار کرد: گفتار، رفتار و نوع عملکرد روحانیان در معرض قضاوت مردم قرار دارد و عالمان دینی در جامعه نقش کلیدی در هدایت دینی و سیاسی جوانان دارند؛ زیرا جوانان آنها را الگوی خود می‌دانند و از اعمال و گفتار آنان تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود عالمان دینی در جامعه، هدایتگری و بصیرت افزایی را به دنبال دارد، عالمان دینی را هدایتگر، بصیرت افزا و برکت برای جامعه اسلامی دانست.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به حضور اساتید و مفسران قرآن کریم حوزه علمیه قم در مرکز استان و برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در مساجد، خاطرنشان کرد: مردم شکرگزار نعمت وجود مراجع و علما در میان خود هستند و از علم و درایت آنها بهره می‌برند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم روحانیان در جامعه اسلامی، تصریح کرد: علما در بیان سخنان خود باید سنجیده رفتار کنند و از سوی دیگر در انتخاب کلمات دقت کنند؛ زیرا پیامبران و ائمه اطهار(ع) همواره سعی در هدایت انسان‌ها داشته‌اند تا آنها را از تاریکی به‌ سوی روشنایی هدایت کنند در حالی که ممکن است برخی اوقات با سخنان اشتباه علما مردم دچار سردرگمی شوند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: لباس روحانیان، لباس خدمت به مردم است؛ چرا که روحانیان همواره خدمتگزار مردم بوده و بالعکس مردم هم وقتی عالمی دلسوز و خدوم را می‌بینند، با جان و دل او را مورد حمایت خویش قرار می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تأثیر کار فرهنگی در ماه مبارک رمضان و زمینه پذیرش احکام، شرعی و مباحث قرآنی در افراد در این ماه بیشتر است، اظهار کرد: باید نسبت به ترویج مسائلی همچون حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی، مضرات ماهواره و غیره در جامعه تلاش کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تلاش در این زمینه‌ها است، افزود: در این ماه مبارک به دلیل فضای معنوی حاکم بر جامعه، بیشترین زمینه برای شنیدن مسائل دینی و فرهنگی فراهم است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات