۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۷۶۹

برنامه‌هاي متنوع فرهنگي شهرداری قم در ماه مبارك رمضان

مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم از برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي ملي و منطقه‌اي ويژه ماه رمضان خبر داد.
رفعتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجيد رفيعي با اشاره به اجراي برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري در ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: اين برنامه‌ها در قالب‌هاي ملي، سطح شهر و منطقه‌اي پيگيري مي‌شود برنامه‌هاي ملي با مشاركت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مي باشد كه از جمله آنها مشق كرامت در قالب برنامه‌هاي هنري ويژه مخاطب عام است.

وي خاطرنشان كرد: برنامه تفسير موضوعي كل قرآن كريم ويژه بانوان شهر برگزار مي‌شود كه مؤسسه نوراليقين به عنوان مجري و شهرداري قم به عنوان پشتيبان و مشاركت‌كننده اين برنامه است.

رفيعي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي فرهنگي ويژه ماه رمضان، گفت: جلسات تفسير با روش خلاق و بديع از سوي مساجد منطقه انصار برگزار مي‌شود . همچنين جشني براي فرزندان شهداي مدافع حرم در عيد سعيد فطر در سطح شهر برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد:‌ مسابقه كتابخواني نيز ويژه اين ايام برگزار مي‌شود كه در نهايت مرحله نهايي آن پس از ماه رمضان صورت مي‌گيرد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم با اشاره به برنامه‌هاي ويژه شب‌هاي قدر، گفت: برنامه‌هاي ويژه كودكان در شب‌هاي قدر در مصلي پيگيري مي‌شود به همين منظور فضايي براي كودكان در مصلي در نظر گرفته شده كه برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي در آنجا ارائه مي‌شود.

رفيعي برپايي ايستگاه فرهنگي ۱۴ و ۱۵ خرداد در جوار منزل حضرت امام، برگزاري برنامه جنگ شبانه در شهرداري مركز و مسابقه كتابخواني و سرگرمي براي كودكان را از ديگر برنامه‌هاي سازمان ويژه ايام ماه رمضان ذكر كرد.

وي با اشاره به برپايي نمايشگاه در بوستان‌هاي فدك و نبوت، گفت: اين نمايشگاه شامل استيج، غرفه، برنامه‌هاي تفريحي، مشاوره، قرآن، احكام و حلقه معرفت است كتاب انس با قرآن در سيره عالمان ويژه ماه رمضان نيز در تمام نمايشگاه‌هاي سطح شهر توزيع مي‌شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم تصريح كرد: مسابقه فرهنگي ورزشي جام رمضان از ديگر برنامه‌ها محسوب مي‌شود، پس از مشخص شدن برگزيدگان در سطح منطقه مرحله نهايي آن پس از ماه رمضان برگزار مي‌شود.

رفيعي با اشاره به رويكرد برنامه‌هاي ماه رمضان، عنوان كرد: در بحث‌هاي تفسيري تلاش مي‌شود مباحث فرهنگ شهروندي با مباحث تفسير قرآن مرتبط شود و در بوستان‌ها مباحث قرآني و معرفتي و در برنامه‌هاي سرگرمي عمق‌بخشي به معارف پيگيري مي‌شود./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات