۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۰۱۵۷۷
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم:

رییس یک دانشگاه باید در برابر مواضع غیر انقلابی موضع بگیرد

حجت‌الاسلام شریفی دوست با اشاره به حادثه اخیر در دانشگاه صنعتی قم گفت: انتظار می‌رفت رییس این دانشگاه در مقابل سخنان هتاکانه موضع جدی نشان می‌داد و حساب دانشگاه را از حساب این افراد جدا می‌کرد.
حجت‌الاسلام شریفی دوست

حجت‌الاسلام حمزه شریفی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان مطرح شده در مراسم دوم خرداد در دانشگاه صنعتی قم را حرمت‌شکنی فضای انقلابی شهرستان قم دانست و گفت: بعد از این جلسه بسیاری از نهادها و شخصیت‌های انقلابی از فضای پیش‌ آمده آزرده خاطر شدند و اگر دوباره اتفاقاتی از این جنس رخ دهد، دانشجویان و اساتید انقلابی در دانشگاه موضع قانونی و انقلابی خواهند داشت.

دست‌های پشت پرده در کمین نابودی فضای انقلابی گری

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه در جریان اخیر در دانشگاه قم دست‌های پشت‌ پرده‌ای وجود دارد، اظهار داشت: افرادی هستند که سعی بر این دارند تا فضای دانشگاه را به سمت‌ و سویی ببرند تا دچار تنش و چند دستگی شده تا از این طریق فضای انقلابی‌گری قم را دچار تزلزل کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های اسلامی دانشجویی در برابر اهانت‌ها در جلسه مذکور، موضع‌گیری صریح و بیانیه‌هایی نیز منتشر کرده‌اند، عنوان داشت: این موضوع از مجاری قانونی در حال پیگیری است؛ متأسفانه برخی از مدیران دانشگاه نیز خود با این سخنان همراهی کرده و با اتهام دخالت منسوبین رهبری در انتخابات و حمایت از کاندیدای خاص سخنان غیرقابل دفاعی در جلسه عنوان کردند.

در مقابل کسانی که از خطوط قرمز عبور کنندبا تمام قدرت می‌ایستیم

حجت‌الاسلام شریفی دوست با اشاره به اینکه در آن جلسه اصل ولایت فقیه و اصل فتنه به چالش کشیده شده بود، بیان کرد: برخی در جلسه یاد شده مطرح کرده بودند «ولایت فقیه از این جهت برای ما قابل احترام است که در قانون آمده است و ما خواهان محدود کردن قدرت سیاسی رهبری هستیم»؛ در پاسخ به این سخن باید گفت آن چه در قانون آمده سبب ایجاد تکلیف مضاعف شده است، و لذا ولی‌فقیه چون استمرار امامت است و نایب امام معصوم است برای ما قداست دارد نه صرف این که در قانون آمده است. حرف ولی فقیه برای همه فصل الخطاب بوده و بخشی از مبانی و اعتقادات‌مان است.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «دانشگاه نباید به باشگاه سیاسی احزاب تبدیل شود» ابراز داشت: متأسفانه چندی است دانشگاه صنعتی قم کارکرد حزبی پیدا کرده و به تریبونی برای گذر از خطوط قرمز تبدیل شده است به گونه‌ای که فتنه 88 که بارها در کلام رهبری به عنوان خط قرمز از آن یاد شده را عادی جلوه داده و طراحان آن را افرادی خدوم معرفی کردند.

ریاست دانشگاه با حفظ جایگاه پدری خویش، خود را در قالب یک حزب سیاسی محدود نکند

وی در پایان با بیان اینکه انتظار جدی داریم ریاست دانشگاه با حفظ جایگاه پدری خویش، خود را در قالب یک حزب سیاسی محدود نکند، عنوان کرد: انتظار می‌رفت ایشان در مقابل سخنان هتاکانه سخنران جلسه که رسماً مدعی محدود کردن اختیارات رهبری شده بود موضع جدی نشان می‌داد و حساب دانشگاه را از حساب این افراد جدا می‌کرد. بنابراین مدیران و ناظران در شهر انقلابی همانند قم باید چند برابر بیشتر مراقب گفتار و رفتار خود باشند تا سبب دلخوری و نگرانی نیروهای انقلابی و حوزه‌های علمیه نشوند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات