۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۰۸۰۹
رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان همدان:

سخنرانی باید تلنگری برای بیداری مخاطب باشد

حجت الاسلام شعبانی جامعیت را لازمه سخنرانی دانست و گفت: سخنرانی بایستی سبب بصیرت افزایی و تزکیه اخلاق شود و در یک کلام تلنگری برای بیداری مخاطب باشد.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه و دانشگاه و رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان در رابطه با ویژگیهای یک منبر و منبری خوب ابراز داشت: از ویژگیهای یک منبری خوب توانایی تفهیم مسائل اعتقادی، دینی و اخلاقی است.

وی به دیگر شاخصه های یک منبری خوب پرداخت و افزود: از دیگر ویژگیهای یک منبری خوب، اعتقاد سخنران به مسائل مطروحه خود است، یعنی اگر اعتقاد راسخی در وجود منبری نباشد، مفاهیم بیان شده قابل القاء و اثر گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار داشت: سخنران و منبری بایستی دغدغه تربیت و اصلاح مردم را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگیهای یک منبر و سخنرانی خوب یادآور شد: توجه به اولویت ها، نیازها، مشکلات و دردهای مردم و کاربردی بودن موضوعات از ویژگیهای یک سخنرانی مطلوب است.

استاد جامعه المصطفی العامیه ابراز داشت: مطالب و سخنان ارائه شده در منابر بایستی برای عامه مردم قابل فهم باشد و بستگی به نوع مخاطب و نیاز آن ارائه شود.

وی جامعیت را لازمه سخنرانی دانست و بیان داشت: سخنرانی بایستی سبب بصیرت افزایی و تزکیه اخلاق شود و در یک کلام تلنگری باشد برای بیداری مخاطب.

حجت الاسلام شعبانی استفاده از احادیث، روایات، اشعار و سخنان بزرگان را سبب پر محتوا شدن و غنی تر شدن مطالب دانست و تصریح کرد: محتوای مستند و قوی باعث نگه داشن مخاطب پای منبر می شود.

وی در پایان با تاکید به اینکه در ماه رمضان سعی شود در منابر بر اخلاق فردی تمرکز کنیم، خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی است پس موضوعات تربیتی، فضیلت های انسانی و راه های تزکیه و تهذیب نفس به مخاطبان ارائه شود./۳۰۲/۹۷۹/ب۱

ارسال نظرات