۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۹۹۹۹۹
دهقانی:

مهمترین تهدید منطقه رژیم اشغالگر قدس است

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر ترامپ به منطقه گفت: هدف ترامپ چپاول کشورهای عرب منطقه است.
دهقانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، کمال دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به منطقه هم از دید آمریکا مهم است و هم از دید عربستان اگر بخواهیم از دید آمریکا تحلیل کنیم باید بگوییم که رییس جمهور آمریکا تاجرمسلک است و فقط به پول و کسب آن فکر می کند.

وی با بیان اینکه ترامپ به فکر منافع آمریکا و تامین منافع لابی صهیونیسم است، اظهار داشت: آمریکا به کشورهای مرتجع عرب منطقه به این چشم نگاه می کند که چون آنها برای تامین امنیت شان دچار مشکل هستند پس حاضرند هر پولی را برای تامین این امنیت بدهند.

دهقانی ادامه داد: در واقع دید آمریکا به عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه دید چپاول و غارت سرمایه و پول های آنهاست و به فکر این است که در این رابطه حداکثر منافع خودش را کسب کند.

وی تاکید کرد: حاکمان کشورهای مرتجع منطقه نیز به فکر منافع شخصی خودشان و خاندانشان هستند و مردم را نیز نمی بینند. آنها نه رای گیری دارند و نه پارلمانی و فقط می خواهند خودشان سر کار باشند و منافع خانواده سلطنتی شان را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای عرب منطقه کشورهای دموکراتیکی نیستند و به همین دلیل نیز امنیت در آنها ذاتی نیست، گفت: آنها برای تامین این امنیت با آمریکا و همپیمانانش همراه می شوند تا امنیت شان را حفظ کنند و حتی ائتلافی که در یمن تشکیل دادند به آمریکا برمی گردد.

وی با اشاره به بیانیه ای که از سوی آمریکا و عربستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: 50 سال است که به کمک آمریکا و عربستان رژیم صهیونیستی سرزمین های اسلامی را اشغال کرده است و آنها و سایر کشورهای منطقه نیز از این موضوع چشم پوشی کردند و به غلط نگاه ها را به سمت ایران سوق دادند و ایران را تهدید منطقه می خوانند در حالی که تهدید منطقه خاورمیانه رژیم اشغالگر قدس و کشورهای عرب منطقه هستند که دایما یا اشغالگری کرده اند و یا تروریست تربیت کرده اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: افراط گری محصول حمایت های چندین ساله کشورهای عرب منطقه است، آنها در جنگ ایران و عراق بیشترین حمایت ها را از صدام حسین انجام دادند تا ایران را نابود کند اما با اشغال کویت از طرف عربستان پی به اشتباهش بردند و مجدد هزینه های زیادی را انجام دادند که صدام را از بین ببرند و این اشتباه را در مورد داعش نیز مرتکب شدند.

وی ادامه داد: نتیجه همکاری های آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی این بود که داعش در منطقه خاورمیانه شکل گرفت و حالا همین کشورها برای از بین بردن داعش به دلیل اینکه امنیت آنها را تهدید می کند بیشترین هزینه ها را می کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای عرب منطقه استراتژی و برنامه مشخصی ندارند، تاکید کرد: آنها به دنبال صلح و ثبات در منطقه نیستند بلکه هدف شان ترویج افراطی گری در بالاترین سطوح ممکن است و در این میان امنیت کشورهای سوریه، عراق و پاکستان را نیز فدای این اهداف شوم خود کردند.

نماینده مردم میبد در خانه ملت تاکید کرد: کسانی سود این بازی را می برند که از آن طرف دلارهای نفتی این کشورها را دریافت می کنند و تسلیحات خود را نیز می فروشند و آن گروهی نیز که در این میان متضرر می شود مردم منطقه هستند که همیشه به خاک و خون کشیده اند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات