۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۹۸۴۷۰
نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت ارتقای سطح معنوی و معرفتی زائران عتبات عالیات

مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در آذربايجان شرقي گفت: روحانیان کاروان های عتبات عالیات در ارتقای سطح معنوی و معرفتی زائران حضرت سیدالشهدا(ع) همت داشته باشند.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمين محمدتقی پورمحمدي، مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان آذربايجان شرقي امروز در همايش روحانيان، مداحان و مديران كاروانهاي عتبات عاليات آذربايجان شرقي که در سالن اجتماعات شهرداري تبريز برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر پرداخت.

وی اشاره به روند روند برگزاری آزمون و جذب روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات خاطرنشان کرد: سال گذشته 1114 روحاني و مداح از استان آذربايجان شرقي همراه با كاروان‌ها به عتبات عاليات مشرف شدند که از اين تعداد 665 نفر نفر روحاني و 449 نفر مداح بودند.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر ارتقای سطح معلومات فقهی و عمومی روحانیان کاروان‌ها گفت: يكي از مهم‌ترين مشكلات روحانيان كاروان‌هاي عتبات عاليات، عمره و حج اين است كه با مخاطباني متفاوت با نيروي انفعالي مختلف در سنين متنوع رو‌به‌رو هستند كه اين امر كار يك مبلغ ديني را كمي سخت‌تر مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدی با اشاره به اين‌كه مسير روحانیت همان مسير انبياي الهي است، افزود: با اين اوصاف بايد نقش روحانیان نيز پيامبرگونه باشد، از اين رو بايستي عاقلانه، منطقي و همراه با اخلاق و ادب كريمانه با مخاطبان برخورد کرد و آنان را به نسبت به اداي وظايف ديني خود دعوت كنيم. 

وی در بخشي از سخنان خود با بيان حديثي از رسول اكرم(ص) اظهار داشت: دوست داشتن اهل بيت نتايج دنيوي فراوان دارد که از آن جمله می توان به زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند، دشمن داشتن دنيا، سخاوت و بخشندگى در دنیا یاد کرد.

همچنین امیر روحي، مدير حج و زيارت استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از روند اعزام كاروان‌هاي عتبات عاليات و حج تمتع امسال پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته 41546 نفر از استان به عتبات عاليات مشرف شدند كه 17792 نفر زميني و 23754 نفر هوايي بودند.

وي با بیان این‌که امکان تشرف حجاج ایرانی به بیت الله الحرام در ایام حج سال جاری فراهم شده است، افزود: اعزام زائران براي انجام اعمال و مناسك حج تمتع قطعي است و به دنبال امضاي توافقنامه، كارشناسان حوزه حج در شهرهاي مكه و مدينه استقرار يافته و مقدمات سفر زائران ايراني را فراهم كرده اند./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات