۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۲۸۵
امام جمعه بجنورد:

فعالیت جهادی رمز رسیدن به خودکفایی و توسعه اقتصادی جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و خودکفایی در همه بخش‌های اقتصادی، لازم است همه آحاد مردم و مسؤولان به‌صورت جهادی کار و فعالیت کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: خواستن توانستن است و همان‌گونه که ما توانستیم در تولید گندم به مرحله خودکفایی برسیم، حتماً در دیگر تولیدات مورد نیاز جامعه هم می‌توانیم به خودکفایی لازم برسیم.

وی افزود: اگر در همه زمینه‌های اقتصادی و تولیدات داخلی بتوانیم هویت و ظرفیت را بروز داده و از توانمندی‌های جوانان و کارآفرینان استفاده کنیم، بدون شک به رشد و توسعه مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حدیث «من وجد ماء و ترابا ثم افتقر فابعده الله» از پیامبر اکرم(ص)، اضافه کرد: بر اساس این حدیث نبوی کسی که با داشتن آب و خاک، بازهم فقیر باشد، از رحمت خداوند متعال دور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ اراضی و برخورداری از آب وضعیت مناسبی دارد و اگر مردم از این دو نعمت الهی استفاده نکنند مورد غضب خداوند قرار خواهند گرفت.

وی افزود: هر جا آب و زمین باشد و مردم از آن به نحو احسن بهره‌برداری کنند، عزت و سربلندی نصیب مردم آن منطقه می‌شود و فقر و تنگدستی از آن جامعه رخت برمی‌بندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: استان خراسان شمالی در زمینه کشاورزی از وضعیت مطلوبی برخوردار است؛ از این‌ رو باید با روحیه جهادی به سمت خودکفایی در تولیدات کشاورزی حرکت کنیم.

وی با قدردانی از مدیران جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، افزود: باید مهم‌ترین برنامه دولتمردان و مدیران در زمینه کشاورزی، مبارزه به‌ موقع با آفت‌ها، مکانیزه کردن کشاورزی و برنامه‌ریزی مناسب برای خرید به‌ موقع محصولات کشاورزان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب اگر محصولی در داخل داریم ولی از خارج کشور وارد کنیم، حرام است که در این زمینه اگر بدون برنامه و بدون آگاهی از تولیدات داخلی، میل به واردات محصولات کشاورزی داشته باشیم، به قشر تلاشگر و زحمتکش کشاورز و همه آحاد مردم جامعه خیانت کرده‌ایم.

وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی گفت: مجموعه جهاد کشاورزی باید با نگاه اقتصاد مقاومتی نسبت به بروزرسانی ابزارآلات و تولیدات کشاورزی اقدام کنند و با مدرنیزه کردن ملزومات و ادوات کشاورزی به تولید بیشتر محصولات کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز امیدواری کرد که به‌ زودی بتوانیم شاهد خودکفایی ایران در همه زمینه‌های اقتصادی به‌ ویژه در تولیدات کشاورزی باشیم./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات