۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۲۲۵
حجت‌الاسلام ذوالنور:

رای جبهه انقلاب در حال افزایش است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از افزایش رأی جبهه انقلاب خبر داد و اظهار داشت: این رای در حال رشد است، یعنی در نظرسنجی‌های رأی شهری این‌ آمار را نشان می‌دهد،
حجت الاسلام ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پردیس با اشاره به ادعای بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری در مورد عدم وجود یک نقطه سیاه در پرونده آن‌ها گفت: در پرونده شما نقطه سفیدی نیست که بخواهیم در آن سیاه پیدا کنیم، شما می‌گویید که «من اگر زمینی در جایی گرفته‌ام به قیمت روز پولش را پرداخت کرده‌ام»، قیمت روز دهه 80 شهرک غرب 140 هزار تومان بوده است؟ الان هر متر مربعش سی میلیون تومان است، روستای ما هم این قیمت که شما می‌گویید نیست.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به سخنان اخلاقی و در لفافه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی که گفته بود «آقای رئیس جمهور بستگان شما در قوه قضائیه پرونده داشتند و شما نگذاشتید که رسیدگی شود» ابراز داشت: آقای رئیسی باید شفاف می‌گفت که آقای رئیس جمهور، چرا برادر شما وام چهارصد میلیارد تومانی با بهره صفر درصد گرفته؟ این است پرونده سفید سفید؟ همسر برادر شما با رمالی که عنصر جاسوسی یکی از کشورهاست دستگیر می‌شود و جالب این است که در یکی از حساب‌های این رمال ده میلیارد تومان پول بود، که گفته بود برای زن فریدون یعنی زن برادر آقای رئیس جمهور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای دانیال‌زاده، بدهکار بانکی که از باند سرخه‌ای‌ها به شعبه امارات بانک ملت معرفی شده است، وامی با درهم گرفته است که ریالی‌اش 1600میلیارد تومان می‌شود، با بهره یک درصد گرفته است و در بانک ملی چهار راه جهان کودک سپرده‌گذاری کرده است با 20 درصد سود، بعد همین آقای دانیال‌زاده زمینی را از آقای ابوالحسنی در شمال تهران می‌خرد برای زن آقای فریدون، خانم آذر غفوری که کپی سند، قولنامه و چک‌هایش دست ماست؛ یک چک هشت میلیاردی، یک چک شش میلیاردی و دو میلیارد هم نقدی حواله بانکی بوده است که جمعاً شانزده میلیارد می‌شود.

وی از برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست تا اگر جرأت دارند مانند آقایان رئیسی و قالیباف دارایی‌های خود را اعلام کنند و اظهار داشت: بانک مرکزی که در دست شماست و روزانه به نفع شما دروغ جدیدی می‌گوید، آقای رئیس جمهور قائل به برنامه نیست و برنامه هم نداد، با این استدلال که «وقتی من در تلویزیون صحبت می‌کنم و مردم برنامه من را می‌شنوند، به من رأی می‌دهند دیگر برنامه نمی‌خواهد» در حالی که قانون اساسی می‌گوید رئیس جمهور باید برنامه پنج ساله و برنامه سال یعنی لایحه بودجه را به مجلس بدهد، مجلس بررسی، اصلاح و ابلاغ کند و دولت موظف است که اجرا کند، رئیس جمهور با این استدلال برنامه نمی‌داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تنظیم لایحه پیشنهادی دولت آقای دژ پسند نماینده دولت در مجلس بوده و آقای نوبخت هم چند جلسه آمده است؛ در صحن و کمیسیون تلفیق که همه فیلم‌هایش موجود است، با هرگونه افزایش مستمری بهزیستی و کمیته امداد مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور باید برنامه را ابلاغ می‌کرد، اما وی به زیر مجموعه وزارت‌خانه‌ها ابلاغ نکرد، ضرب الاجل قانونی دارد که رئیس مجلس رأس این ضرب الاجل ابلاغ کرد، باز هم رئیس جمهور ابلاغ نکرد، پنجاه روز است که در سال نود و شش مملکت بدون برنامه در حال اداره شدن است؛ و حال آنکه برنامه ابلاغ شده است؛ از این برنامه‌ای که دولت قبول ندارد و ابلاغ نمی‌کند این یک تکه که افزایش مستمری کمیته امداد و بهزیستی است را پز می‌دهند که در دولت ما مستمری‌ها سه برابر شد، حالا این راست است یا دروغ؟

وی با اشاره سفرهای استانی رئیس جمهور قبل از تبلیغات که شمارش به سی می‌رسد گفت: در این سفرها مردم گونی گونی نامه می‌دادند، الان در دفتر رئیس جمهور یک اپراتوری تأسیس شده است و صد نفر با خطوط مختلف به کسانی که نامه نوشته‌اند زنگ می‌زنند و می‌گویند که فلان سال در فلان سفر آقای رئیس جمهور نامه داده بودید، یک شماره کارت بدهید تا ضمن عذرخواهی از تأخیر هدیه آقای رئیس جمهور را تقدیمتان کنیم، این فعالیت از دو ماه قبل از انتخابات آغاز شده است و از پانصد هزار تومان تا یک میلیون در این کارت‌ها می‌ریزند، بعد می‌گویند که توزیع سیب‌زمینی تقلب در انتخابات است که به خاطرش فتنه 88 را درست کردند.

حجت‌الاسلام ذوالنور افزود: من به عنوان نماینده مجلس ده‌ها نامه زده بودم که ای ستاد یارانه، این بدبخت اشتباه یارانه‌اش قطع شده است، این بدبخت فراموش کرده ثبت نام مجدد انجام دهد، حذف شده است، ندارد که زندگی کند به هیچ یک ترتیب اثر ندادند، الان دو روز است که سیل پیامک شروع شده است که آن‌ها که یارانه نگرفته‌اند از 26/2/96 یارانه شما به حسابتان واریز می‌شود، معوقات فرهنگیان اردیبهشت‌ماه، معلول بهزیستی پنجاه هزار تومان می‌گیرد، چند ماه پرداخت نکردند که در فروردین و اردیبهشت یک جا در آستانه انتخابات بدهند که تأثیرگذار باشد، یعنی حتی به معلولی که حیاتش پنجاه هزار تومان هست هم رحم نمی‌کنند.

وی گفت: یک دولت در مقابل آمریکا و اسرائیل می‌ایستد و لج درست می‌شود، ولی یک دولتی می‌گوید که من با لبخند حل می‌کنم، چه کردند؟

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عید نوروز مبنی بر اینکه «چرا ما باید فقط با پنج یا شش کشور ارتباط اقتصادی داشته باشیم ابراز داشت: این موفقیت دولت است؟ پز اروپا را می‌دهند و می‌گفتند که صد و چند میلیارد جذب سرمایه خواهد بود که برکات برجام است، ما مدام در این کشمکش‌ها تفحص کردیم، آخرش گفتند 11 میلیارد دلار، در نهایت دو روز مجبور شدند بگویند سه میلیارد دلار جذب شده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره قطع ارتباط روسیه و ترکیه در سال گذشته ابراز داشت: بودجه کل کشور ما سال 96 برابر 360 هزار میلیارد تومان است که یک سوم از آن اوراق قرضه است، حجم مبادلاتی که در زمینه مسائل غذایی، غذا، میوه، سبزی، بین ترکیه و روسیه هست، 250 میلیارد دلار در سال است، یعنی سه برابر بودجه کشور ماست، روسیه گفت که هر چه دارید بیاورید که خلأ روسیه را پر کنید؛ مردم ما قدرت خرید ندارند و جنس‌های ما در انبارها در حال فاسد شدن است، ولی دولت زمینه صادرات را فراهم نمی‌کند، جنس فاسد می‌شود و کارخانه هم بیکار است، پول و سرمایه نمی‌تواند بچرخد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌هایی که نظامیان برای برقراری ارتباط بهتر ایران و روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این ارتباط انجام می‌شد کشور تکان می‌خورد و پرواز کرده بود، اما دولت یک قدم برنداشت؛ نگران این بود که اگر با روسیه ارتباط داشته باشیم آمریکایی‌ها ناراحت می‌شوند. این دولت ماست و این سیاست خارجه‌اش بود. حالا این همه رفت و آمد اروپاییان همین سه میلیارد دلار قرارداد شد. بقیه‌اش تفاهم‌نامه بود.

وی مناظره خود با آقای دکتر وکیلی عضو مجلس شورای اسلامی نماینده تهران در شبکه افق را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بعد مانورهای طرف مقابل مبنی بر اینکه اروپاییان می‌آیند و می‌روند، گفتم که کشاورزی از نیامدن باران ناراحت بود برای انتقام از خدا وضو می‌گرفت و نماز نمی‌خواند، گفتیم که اروپاییان ابرهای بی باران هستند فقط رعد و برق و سر و صداست، چه چیزی به ما رسیده است که پز آن را می‌دهید؟ این وضع سیاست خارجی، اقتصاد، بیکاری است.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم ضیافت افطار نیمه ماه رمضان رهبر معظم انقلاب سال گذشته در حضور مسئولین نظام که گفته بود ما دو میلیون چهارصد هزار شغل ایجاد کردیم ابراز داشت: سال آخر هم که دولت اعلام کرد هفتصد هزار شغل ایجاد کردیم، این سه میلیون و صد هزار شغل می‌شود، جمعیت کشور 80 میلیون نفر است، که هر یک میلیون 38 هزار شغل سهمش می‌شود، قم یک میلیون و سیصد هزار نفر است، یعنی پنجاه هزار و سیصد شغل باید اضافه شده باشد؛ به آقای رئیس جمهور نامه نوشتم که چهل و پنج هزار و سیصد نفر از این مشاغل پیشکش، پنج هزار شغل ایجاد شده را آدرس دهید که کجا ایجاد شده است. از نمایندگان شهرهای دیگر هم پرسیدم و وضع آن‌ها بدتر از قم بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره وعده پرداخت یارانه آقایان رئیسی و قالیباف و غیر ممکن دانستن این کار توسط رئیس مجلس گفت: ما چندین منبع داریم، می‌دانیم که وضعمان چطور است، اولاً هشتاد و شش هزار میلیارد از آزاد‌سازی قیمت‌های حامل‌های انرژی دولت از جیب مردم پول می‌گیرد، چقدر را می‌دهید؟ سی و هشت هزار میلیارد دلار می‌دهید، بقیه‌اش همان است که شماره کارت می‌گیرد و پول از طرف آقای رئیس جمهور به حساب مردم می‌ریزید، خوب یک میلیون تومان که می‌دهید اگر یارانه دو برابر هم بشود در سال دو مبلغ با هم یکی می‌شود.

وی به بحث موظف شدن سه ساله دولت در قطع شدن یارانه پولدارها و اضافه شدن محرومان اشاره کرد و اظهار داشت: آن وقت در رأی تأثیر می‌گذارد که احمدی‌نژاد داد و روحانی گرفت؛ مورد سوم این است که طرح سلامت که نقطه قوت دولت است، اعتقاد دارم که ضعیف‌ترین نقطه دولت است، ما حساب کردیم که آن‌ها که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیستند، بیمه ندارند، شاغل نیستند، شغلشان آزاد است چند صنف هستند، نخست آن‌ها که پول ندارند و دوم آن‌ها که پول دارند ولی نمی‌خواهند خود را اسیر کاغذ بازی کنند، آن‌ها که مستحق هستند با سه میلیارد تومان می‌توان مشکلشان را حل کرد، حال دولت چقدر پول می‌ریزد؟ ظاهرش 13 هزار میلیارد است که یک حفره 13 هزار میلیاردی در بدنه دولت درست کردند که بعداً هم کسی مانند یارانه نمی‌تواند آن را ببندد، چون بعداً می‌گویند که فلانی داد، فلانی گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مقایسه خودش با رئیس جمهور گفت: من بچه طلبه همیشه پشت فرمان هستم و در هفته گذشته سه شب را در جاده‌های کشور کنار زدم و در صندلی عقب ماشین دو تا سه ساعت خوابیده‌ام و با سرما بیدار شده‌ام و راهم را ادامه داده‌ام، مگر رئیس جمهوری که می‌خواهد مملکتی را اداره کند فرصت این کارها را می‌کند؟ یک صدم آنچه که به زندگی شخصیشان می‌رسند برای مردم اهمیت قائل باشند، تا روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی فرهنگ جهادی و مدیریت جهادی حاکم نشود هیچ اتفاقی در این کشور نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام ذوالنور ابراز داشت: این بشارت را بدهم که تجمیع رأی کاندیداهای جبهه اصولگرایی با حول و قوه الهی بالاتر از تجمیع جبهه مقابل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:  خوشبختانه روز به روز رأی جبهه انقلاب در حال افزایش است، در حال رشد است، بعضی از این نظرسنجی‌هایی که می‌شنوید، فقط جامعه آماری‌اش شهری است، بویژه شهرهای بزرگ اما هجده میلیون رأی روستایی داریم که بیس کاندیداهای انقلاب رأی روستایی است، یعنی در نظرسنجی‌های رأی شهری این‌ها الان پایین نیستند، بیس رأی روستایی را هم دارند، بنابراین الحمد لله صحنه امیدوار کننده است و باید تلاش کرد و زحمت کشید با توکل بر خدای متعال، وانگهی ما مأمور به تکلیف هستیم که همه بضاعت خود را صرف کنیم، نتیجه هر چه شد عبودیت و بندگیمان را انجام داده‌ایم، هر چه رضای خداست پیش می‌آید. /836/ ۲۰۰/ص

ارسال نظرات