۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۸۱۷۶

فعالیت بنیاد بین المللی امام رضا در ۷۷ کشور جهان

رییس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از فعالیت علمی و فرهنگی این بنیاد در ۳۱ استان و ۷۷ کشور جهان خبرداد.
بنیاد امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر شیخ، رییس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) امروز در دیدار با آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه برنامه ریزی جامعی با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و بیناد بین المللی امام رضا(ع) در راستای  اجرای هر چه بهتر برنامه های دهه کرامت صورت گرفته است، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) از فضای مناسبی برای اجرای برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برخوردار است.

وی افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در حال حاضر در ۳۱ استان و ۷۷ کشور مشغول به فعالیت علمی و فرهنگی است؛ البته در خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل‌بیت و وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای فعال در خارج از کشور برنامه های بنیاد دنبال می شود.

شیخ با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیروی انسانی در پیشبرد فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: در مدیریت جدید بنیاد اضافه بر کارهایی که قبلا انجام می‌شد دو نکته حائض اهمیت را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ این دو نکته تولید محتوا و ارتباط فرهنگ رضوی میان دانشگاه‌های داخل کشور و خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های خانواده است که مهم‌ترین تأثیرگذاری را از نظر تعلیم و تربیت روی کودکان و نوجوانان را دارد ولی هنوز فرهنگ رضوی به صورت مستقیم ورود زیادی در این عرصه نداشته است که یکی از اهداف بیناد این است که برای سنین مختلف تولید محتوا کرده و از ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

رییس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: در چند دانشگاه ترویج فرهنگ رضوی به‌عنوان یک واحد درسی ارائه شده است به این معنی که همانطور که همه‌ی رشته‌ها در حال حاضر یک واحد درسی را به ‌عنوان وصیت‌نامه‌ی الهی، سیاسی امام خمینی می گذرانند یک واحد را هم موظف هستند به‌عنوان ترویج فرهنگ رضوی بگذرانند.

شیخ اظهار کرد: دومین موضوعی که بسیار مهم است با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۷ میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام‌ شهر مقدس مشهد است، دانشگاهیان ما باید در حوزه ترویج فرهنگ رضوی ارتباط خوب و تأثیرگذاری با دانشگاه‌هایی خارج از کشور داشته باشند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اجرای برنامه های فرهنگی، جشنواره و همایش ها با محوریت اهل سنت در استان های مختلف کشور است./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات