۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۹۷۶۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور روحانیان در هر منطقه سبب تقویت بنیه فرهنگی و دینی مردم می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی و میدانی اعزام و حضور روحانیان مبلغ در هر منطقه سبب تقویت بنیه معنوی، دینی و فرهنگی مردم آن محل می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مستقر و طرح هجرت استان، اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی و میدانی ثابت کرده که اعزام مبلغ به مناطق محروم و یا هر منطقه‌ای دیگر سبب رشد و پیشرفت دینی و تقویت بنیه فرهنگی و دینی می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور روحانیان مستقر و طرح هجرت و پاسخگویی چهره به چهره سبب ارتقای باورهای دینی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اقدامات دشمنان، باید مبارزه با انحرافات و خرافه گرایی به‌صورت کارشناسی و از طریق کارشناسان دینی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه روحانیان مبلغ فرهنگ و سبک و سیره ائمه اطهار(ع) را در بین مردم ترویج می‌دهند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای برون‌رفت از مشکلات و آسیب‌های جوامع بشری به‌ویژه جامعه مسلمان در تمام عرصه‌ها و دوران‌ هستند؛ ازاین‌رو باید مردم ما به نسل جوان بدانند به‌عنوان مسلمان و شیعه از چه نعمت بزرگی برخوردار هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از روش‌های مؤثر در تربیت و تهذیب انسان‌ها در قرآن کریم این است که بعد از دستور به فضایل و کمالات، به معرفی اسوه و نمونه پرداخته و الگوها و سرمشق‌هایی را در همه زمینه‌ها برای مؤمنان معرفی می‌کند که اهل‌بیت (ع) بهترین این الگوها هستند.

وی اضافه کرد: شرکت جوانان و نوجوانان در مراسم‌های فرهنگی و دینی سبب آشنایی و انس بیشتر نسل جدید با آموزه‌های دینی و قرآنی می‌شود که خود بهترین راه برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی به حضور پرشور مردم خراسان شمالی در برنامه‌های مناسبتی هم اشاره کرد و افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های متعدد در معابر و مساجد سطح استان نشان از ارادت و شناختی است که مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) دارند؛ به همین دلیل باید به‌خوبی از این ظرفیت فرهنگی استفاده شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت روحانیان درزمینهٔ اجرایی شدن شعار سال، اظهار کرد: امروز تنها راه نجات کشور از برخی معضلات موجود ازجمله بیکاری و رکود عمل به اقتصاد مقاومتی بوده و درواقع رمز شکوفایی اقتصاد در پیام امسال رهبر معظم انقلاب مشهود است.

وی گفت: دنیای غرب با توجه به ناتوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با وارد کردن تحریم‌های همه‌جانبه و ظالمانه و فشارهای اقتصادی سعی در تضعیف و تسلیم ما دارد که تنها راه مقابله با آن توجه با نیروهای داخلی و حمایت از آنها است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: عدم توجه به تولید واردات بی‌رویه به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی می‌تواند آسیب‌های جدی به پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و اقتصاد مقاومتی را دچار چالش کند که این موضوع باید مدنظر مسؤولان دولت فعلی و آینده باشد./202/9314/ب1

ارسال نظرات