۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۲۲۳
مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي خبر داد؛

مشاركت ۲۸۰ روحانی و مبلّغ در برگزاري جشن هاي نيمه شعبان

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: در برگزاري جشن نيمه شعبان ۲۸۰ روحاني و مبلغ مستقر و اعزامي در مساجد و اماكن متبركه مشاركت مي كنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علي خادمي، مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي، در نشست جشن نيمه شعبان، با تبريك ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج)، اظهار داشت: 200 روحانی مستقر در مناطق محروم و روستاها در برگزاری این مراسم در مساجد شاخص، اماکن متبرکه و هیأت ها همکاری می کنند.

وي با بيان اينكه برنامه هاي نيمه شعبان بايد با رويكرد فرهنگ انتظار و تبيين و نهادينه سازي مباني مهدويت باشد، عنوان كرد: در راستاي برگزاری مراسم نیمه شعبان و ترويج فرهنگ مهدويت 80 روحانی و مبلّغ به سراسر استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام خادمي با اشاره به اينكه اعزام روحانيان و مبلغان در راستاي  پاسخگويي به سؤالات و شبهات مردم و ترويج فرهنگ مهدوي است، افزود: از مهم ترين برنامه هاي ايام ميلاد با سعادت حضرت مهدي(عج) برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقات  فکری و فرهنگی مهدویت، گفتمان ديني و برگزاري نشست های تخصصی با موضوع مهدویت است.

وي  اضافه كرد: برگزاری جشن های مهدویت، دوره های آموزشی و بصیرت افزایی، جشن های دانش آموزی، برگزاری آموزش های «معارف مهدویت»، اجرای طرح تربیت خادمان فرهنگی امامزادگان، همایش های دانشجویی پیرامون معارف مهدویت و اجرای اردوهای فرهنگی و تفریحی و زیارتی از دیگر برنامه هاي اين ايام است.

دبير ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي ادامه داد: امسال پيش بيني شده است تا با حضور اساتيد متخصص موضوعي جلسات پرسش و پاسخ در مورد آسیب شناسی معارف مهدویت، شبهات و فرقه های انحرافی تشكيل شود.

حجت الاسلام خادمي تصريح كرد: روحانيان و مبلغان مستقر و اعزامي بايد از فرصت اين ايام استفاده كرده و در  سخنراني هاي خود در راستاي آشنايي و آگاه سازي مردم با فضيلت هاي نيمه شعبان، مهدویت در قرآن، اخلاق مهدوی، شاخصه های حکومت مهدوی و ویژگی های اخلاقی یاران امام زمان (عج) گام بردارند.

وي خاطرنشان كرد: همزمان با دهه مهدویت 150 عنوان برنامه در شهر و روستا برنامه ريزي و اجرا شده است  كه مهم ترین برنامه برگزاری دوره آموزشی «مهدویت» طی دو روز و با حضور 100 مدیر و فعال فرهنگی است که در روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت مصادف با سیزدهم و چهاردهم ماه شعبان از ساعت 16 تا 20 اجرایی می شود.

حجت الاسلام خادمي اظهار داشت: مربيان دوره آموزشي مهدويت حجت الاسلام كامياب و حجت الاسلام خادميان از اساتيد مركز تخصصی مهدویت قم و استاد حوزه و دانشگاه هستند و  مکان برگزاری این دوره هم سالن اجتماعات سازمان بهزیستی استان است.

وي افزود: مبحث «مهدویت» برای مدیران و فعالان فرهنگی تدریس می شود ودر پایان این دوره، گواهینامه آموزشی از سوی مرکز تخصصی مهدویت قم به شرکت کنندگان اعطا می شود.

حجت الاسلام خادمي با بيان اينكه مراسم احیاء شب نیمه شعبان در ۲۴ مسجد محوری برگزار می شود، ادامه داد: بیش از 200 مسجد برای برگزاری آيین احیاء شب نیمه شعبان اعلام آمادگی کرده بودند ولي اين مراسم در 24 مسجد مرکز شهرستان، شهر و روستا به صورت محوری و ویژه برگزار می شود./9314/۲۰۲/ب2

 

 

 

ارسال نظرات