۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۷۰۸۵
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هنرمندان دعوت می‌کنیم

امیر فهمیده گفت: «از هنرمندان، نویسندگان و ناشران دعوت می‌کنیم تا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرات و رخدادهای آن هزاران حادثه دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورند.»
امیر فهمیده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، امیر «محمد فهمیده» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد  با اشاره به قرارداد تولید سریال شهید «صیاد شیرازی» و قرارداد فیلم سینمایی سردار شهید «حسن باقری»، اظهار داشت: زندگی‌نامه این دو شهید بزرگوار به عنوان الگویی از نیروی‌های مسلح ساخته می‌شود که محصول تلاش‌های مدیر امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد فارابی در جهت تهیه این دو سریال در طی سال‌های‌ آینده نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هزاران حادثه در دل 8 سال دفاع مقدس نهفته است»، از هنرمندان، نویسندگان و ناشران دعوت می‌کنیم تا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرات و رخدادهای آن روزها را به رشته تحریر درآورند.

امیر فهمیده با بیان این مطلب که در سال گذشته ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان‌ها به چاپ رسیده است، گفت: طی برنامه‌های پیش بینی شده در سال گذشته هر استان موظف به تهیه و چاپ 30 عنوان کتاب شد که تا حدودی برنامه‌های پیش بینی شده، عملی شد. امیدوارم که در سال جدید از نظر کیفیت و کمیت چاپ کتاب، نیز نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته باشیم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جمع آوری مجموعه دایره المعارف استان‌ها یکی از اهداف ما در سال جاری است.

امیرفهمیده با توجه به اهمیت فضای مجازی گفت: در ماه جاری یک همایش 5 روزه با حضور مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به میزبانی شهر قم داشتیم که به آموزش فضای مجازی اختصاص یافت./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات