۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۹۶۶۸۰
از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری؛

راهنمای فرهنگی زائران حج تمتع ۹۶ منتشر شد

کتابچه «شوق دیدار» شامل آداب سفر حج تمتع، احکام و مناسک اجمالی حج، برنامه های فرهنگی زائران، برنامه های قبل، حین و بعد از سفر، توصیه های پزشکی و وظایف کارگزاران حج منتشر شد.
شوق دیدار

حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتشار راهنمای فرهنگی زائران حج تمتع 96 در قالب کتابچه «شوق دیدار» خبر داد.

وی با بیان اینکه کتابچه شوق دیدار از 24 اردیبهشت ماه و در هنگام ثبت نام از طریق دفاتر و شرکت های زیارتی به زائران ارائه می شود، گفت: راهنمای فرهنگی زائران حج تمتع شامل اطلاعات مورد نیاز زائران همچون آداب سفر حج تمتع، احکام و مناسک اجمالی حج، برنامه های فرهنگی زائران، برنامه های قبل، حین و بعد از سفر، توصیه های پزشکی و وظایف کارگزاران است.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای هر خانواده یک راهنمای فرهنگی زائران حج در نظر گرفته شده است که باید در هنگام ثبت نام در کاروان ها از دفاتر و شرکت های زیارتی تحویل گرفته و حتما مطالعه کنند.

وی افزود: در بخش های پایانی این کتابچه، توصیه های پزشکی، وظایف کارگزاران حج، روحانیون کاروان ها، مسئولان فرهنگی هتل ها، مدیران کاروان و مدیران دفاتر زیارتی، معرفی کتاب ها و منابع برای مطالعه، و لوازم سفر که هر کدام از حج‎گزاران باید آنها را همراه داشته باشند آمده است.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی تأکید کرد: مدیران کاروان های زیارتی، می توانند این کتابچه ها را از دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ها و یا در استان هایی که دفاتر نمایندگی وجود ندارد، از سازمان حج و زیارت تحویل بگیرند که در آنجا دستورالعمل و میزان توزیع آورده شده است.

گفتنی است، شروع ثبت نام در كاروان هاي حج تمتع امسال بصورت همزمان در كليه استانها از ساعت 9 صبح روز يكشنبه 24 ارديبهشت ماه 1396 به مدت 5 روز خواهد بود و تمامي كساني كه از تاريخ 23 فروردين تا 21 ارديبهشت ماه نسبت به ثبت نام اوليه در شعب بانك ملي با واريز مبلغ 10 ميليون تومان اقدام كرده اند، مي توانند براي ثبت نام در كاروان هاي حج اقدام کنند./920/ت302/ی

ارسال نظرات