۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۹۵۵۵۰
در قم؛

جلسه‌ هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان نور برگزار شد

جلسه‌ هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان نور با حضور امام جمعه شهرستان نور، امام جمعه ایزدشهر و رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور در قم برگزار شد.
مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه‌ هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان نور با حضور حجج اسلام سید مهدی امیری ارجمند امام جمعه شهرستان نور، حاجی زاده امام جمعه ایزدشهر، جواد نجفی رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور و همچنین اساتی، طلاب و فضلای این شهرستان‌ها عصر امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام کثیری در این جلسه با اشاره به برخی اقدامات مجمع نمایندگان گفت: بحث ارتقای شهریه طلاب در دستور کار مجمع قرار گرفته است و پس از رایزنی‌هایی که با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این زمینه‌ قرار گرفته انجام شده است، قرار است میزان شهریه طلاب افزایش بیابد، اما با مسؤولان گفته اند که با کمبود بودجه روبه رو هستیم و تا هم‌اکنون عملی نشده است.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان نور ادامه داد: در زمینه بیمه طلاب نیز اقداماتی صورت گرفته و قرار است کسانی که بیمه خدمات درمانی داشتند، بیمه‌شان تبدیل به تأمین اجتماعی شود و با رایزنی‌هایی که با وزیر رفاه انجام شد، این امر به بعد از انتخابات موکول شده است.

وی با اشاره موضوع تبلیغ نوین در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امروزه با وجود فضای مجازی، همگان به راحتی سخن خود را به گوش دیگران می‌رسانند؛ باید دانست که کشور ما در این زمینه مدت پنج سال نسبت به برخی نقاط جهان عقب مانده است.

حجت‌الاسلام کثیری با بیان اینکه طلاب باید پیامبر اکرم(ص) را الگوی تبلیغی خود قرر دهند، عنوان کرد: راه موفقیت و جهان شمول شدن رسالت حضرت(ص) این است که قول و فعل ایشان یکسان بود؛ بنابراین طلاب نیز باید با انجام اعمال خالصانه سخن و عمل خود را مطابق با هم کنند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه جلسات کاری باید جایگزین جلسات تشریفاتی شود، بیان کرد: ضروری است کارگاه‌هایی با حضور افراد مجرب برگزار شده تا راهکارهای چگونگی حفظ عقاید مردم برای طلاب تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان باید به آسیب‌شناسی محیط پیرامون خود بپردازند، ابراز داشت: مبلغان باید هنگام ورود به یک منطقه، سطح عقاید آن مردم را ارتقا بخشند؛ بر این اساس یک مبلغ نباید به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و نسبت به رفتار فرهنگی مردم بی‌تفاوت باشد./841/پ203/ی

ارسال نظرات