۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۳۷۷
آیت الله عالمی با تأکید بر رعایت اخلاق در مناظرات:

رفتارهای غیراخلاقی سبب جلب آرای مردم نمی شود

آیت الله عالمی با تأکید براینکه رفتارهای غیراخلاقی سبب جلب آرای مردم نمی شود، گفت: هدف از مناظره، آشنایی مردم با کاندیداها است و این هدف، هیچ نیازی به کارهای خلاف ادب و مروت و کرامت انسانی ندارد.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، گفت: اصولا هدف از مناظره آشنایی مردم با کاندیداها است و این هدف هیچ نیازی به کارهای خلاف ادب و مروت و کرامت انسانی ندارد.

وی تصریح کرد: چشم و وقت مردم حرمت دارد؛ چنانکه گوینده برای خود حرمت قائل است باید برای شنونده هم حرمت قائل باشد. از سوی دیگر قانون اساسی، رییس جمهور را نفر دوم نظام قلمداد کرده و اصلا شایسته چنین جایگاهی نیست که دور از قداست های فکری و منطقی سخن بگوید یا رفتار کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه بیانات یا رفتارهای غیراخلاقی نه تنها جلب آراء نمی کند بلکه سبب از دست دادن آراء هم می شود، افزود: در هر صورت از میان همه کاندیداها تنها یک نفر رییس جمهور می شود و بقیه خواه ناخواه در جامعه زندگی خواهند کرد بنابراین باید حفظ آبرو کنند.

هدف از رقابت برای کسب قدرت، خدمت به محرومان است نه ریاست طلبی

آیت الله عالمی با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم، مسأله معیشت و اشتغال است نه دعواهای سیاسی خاطرنشان کرد: کاندیداها به جای نقد یکدیگر، به بیان حقایق، عقاید و برنامه هایی که اجرای آن ممکن است، بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی کاندیداها گفته های خود را که سند آن موجود است، انکار می کنند، افزود: حافظه مردم هیچ گاه وعده ها و گفته های مسؤولان را فراموش نمی کند و همواره آن را مورد مطالبه قرار می دهد؛ این به نفع کاندیداها نیست که سخنان قبلی خود را که علنا مطرح و رسانه ای شده، انکار کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره ضرورت توجه کاندیداها به اقشار محروم جامعه و برنامه ریزی برای رسیدگی به آنان، گفت: اصولا عرصه مسؤولیت، عرصه کار و خدمت برای محرومان است در غیر این صورت، تلاش برای کسب قدرت، دقیقا ریاست طلبی می شود که در ارزشهای دینی مذمت شده است.

آیت الله عالمی همچنین در پایان بر ضرورت توجه به توانایی های جسمی و رعایت تناسب مسؤولیت های شغلی ریاست جمهوری با شرایط سنی کاندیداها تأکید کرد./301/930/ب1

ارسال نظرات