۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۹۵۲۴۲
زاکانی:

۹۰ درصد سپرده بانک‌ها متعلق به دو درصد جامعه است

نماینده سابق مجلس با بيان اينكه ۹۰ درصد سپرده بانک‌های کشور متعلق به دو درصد جامعه است، خاطرنشان كرد: بانک‌ها به‌جای فراهم كردن تسهيلات و امكان مراوده مالي براي همه مردم جامعه، در جايگاه بنگاه‌داری قرار گرفته و بزرگ‌ترین مانع توليد در كشور به شمار می‌روند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عليرضا زاكاني، نماينده سابق تهران در مجلس شوراي اسلامي، امروز در نشست با دانشجویان خراسان شمالی با تأكيد بر اينكه ريشه بسياري از مشكلات در داخل كشور است، افزود: بسياري از مشكلات اقتصادي كشور ناشي از مديريت ناكارآمد و عدم ساماندهي ظرفیت‌های داخلي است.

وی با بیان اینکه ضعف مديريت و تحریم‌های خودساخته عوامل داخلي، عامل بخشي از مشكلات اقتصادي كشور است، اظهار کرد: نبايد ضعف مديريتي خود را به تحریم‌های بيگانگان ربط دهیم.

زاکانی ادامه داد: واقعیت آن است که سهم اندکی از مشکلات امروز به‌واسطه تحریم‌ها ایجادشده و بخش اعظمي از مشكلات ناشی از بی مدیریتی، عدم ساماندهی ظرفیت‌های داخلی و تحریم‌های خودساخته‌ای است كه عوامل داخلي با آگاهي يا نادانسته بر كشور تحميل می‌کنند.

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اضافه كرد: نبايد تصور كنيم كه همه تحریم‌ها را بيگانگان بر ما تحميل کرده‌اند؛ چراکه برخي از عوامل داخلي هم با ناديده گرفتن ظرفیت‌های داخلي و تكيه بر بيگانگان در راستای كمك به عوامل خارجي برآمده و تحریم‌های مضاعفي را بر مردم وارد می‌کنند.

زاكاني با بیان اینکه نمی‌توان با نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های عظیم نیروی انسانی به موفقیت رسید، تصريح كرد: امروز تأثير عدم ساماندهي ظرفیت‌های داخلي و در يك كلام بي مديريتي و مديريت ناكارآمد را در حوزه‌های گوناگون اشتغال، معیشت، رکود، تأمین اجتماعی و شرایط بانک‌ها و غيره شاهد هستیم.

وي با بيان اينكه ۹۰ درصد سپرده بانک‌های کشور متعلق به دو درصد جامعه است، خاطرنشان كرد: بانک‌ها به‌جای فراهم كردن تسهيلات و امكان مراوده مالي براي همه مردم جامعه، در جايگاه بنگاه‌داری قرار گرفته و بزرگ‌ترین مانع توليد در كشور به شمار می‌روند.

زاكاني اظهار داشت: وضع بانک‌هاي كشور اصلاً مناسب نيست و از عوامل اصلي ايجاد مشكل در كشور به شمار می‌روند؛ چراكه آنها با دريافت سودهاي بالا در قبال تسهيلات خود به‌جای اينكه مشكلي از مردم حل كنند، وام‌گیرندگان را فلج می‌کنند.

وي با اشاره به حوزه تأمين اجتماعي و مشكلات آن، افزود: در حوزه تأمين اجتماعي هم با مشكلات فراواني مواجه هستيم؛ زیرا شرکت‌های تأمين اجتماعي به‌جای اينكه دغدغه مردم را داشته و برای خدمت به آنها گام بردارند كاركرد اصلي خود را فراموش كرده و به حياط خلوتي براي عده‌ای خاص تبديل شده‌اند.

زاكاني اضافه كرد: براي حل اين مشكلات و پيامدهاي آن بايد در حوزه مديريتي يك تحول گسترده و فراگير صورت گيرد تا با شناسايي مشكلات مردم و تكيه اصلي به ظرفیت‌های داخلي و توانمندی‌های عظيم نيروي انساني شاهد حل مشكلات كشور و شكوفايي اقتصادي در كشور باشيم.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آقايان رئيسي و قاليباف به‌عنوان نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با شناسايي ظرفیت‌ها و شناخت مشكلات مردم دغدغه خدمت خالصانه داشته و براي فقرزدایی، تولید، اشتغال، رونق بازار کار و غیره وارد عرصه انتخابات شده‌اند./9314/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات