۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۹۵۲۲۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

انقلابی‌گری باید رویکرد عملی داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انقلابی‌گری به حرف نیست به عمل است، اگر کسی مدعی سربازی نظام و دفاع در برابر انحرافات است باید عملاً در صحنه حاضر شود و برای دفاع از ارزشهای انقلابی و دینی ایثار کند.
جواد کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جواد کریمی قدوسی عصر سه شنبه در همایش بزرگ انقلابیون جوان شهرضا که در محل تالار فرهنگی فجر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب و انقلابی‌گری با نام جوان پیوند خورده است زیرا جوانان در شرایطی قرار دارند که هنوز محافظه کار نشده‌اند و زندگی مادی مانع عمل آنها نشده است.

وی عنوان کرد: جوانانی که در طول دوران دفاع مقدس همه جریان امور را هدایت و با همه توان دربرابر تهاجم دشمنان ایستادگی کردند، همان کودکان سالهای ابتدایی و میانی دهه چهل خورشیدی بودند که در زمانی که اسلام و انقلاب به آنها نیاز داشت، همچون سربازانی مخلص و وفادار، در صحنه حاضر شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جوانان در طول تاریخ انقلاب همیشه حرف اول را زده‌اند زیرا انقلابی‌گری با روح آنها درآمیخته و نور بصیرت و حقیقت بیش از دیگران در وجود آنها تأثیر گذاشته است.

وی گفت: جوانان انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی دستورالعمل سلوک عرفانی خود را از رفتار و منش امام راحل الگو گرفتند و به تقلید از امام خمینی(ره) رفتار خود را اصلاح کردند؛ نسلهای دوم و سوم انقلاب اسلامی نیز با آگاهی و بصیرت بیشتر در صحنه حاضر شدند، این افراد همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند از جوانان دهه اول انقلاب بسیار جلوتر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: انقلاب و انقلابی‌گری در ایران تعریف متفاوتی با دیگر مناطق جهان دارد، آنچه در ادبیات انقلابی ملت ایران مطرح است با آنچه در ادبیات مردم کشورهایی نظیر کوبا بیان می‌شود تفاوتهای اساسی دارد که به مبانی اعتقادی و فکری آنها باز می‌گردد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: یک فرد انقلابی با تمام وجود برای پیاده کردن معارف دینی تلاش و جهاد می‌کند زیرا این فرد به این درجه از بصیرت و دانایی رسیده است که آنچه می‌تواند بشر را به سوی سعادت هدایت کند عمل به دستورات خداوند است که امروزه در آیات قرآن و دستورات دین اسلام خلاصه شده است، بنابراین چنین فردی خودش را وقف اسلام می‌کند.

وی ادامه داد: یک فرد انقلابی مواضعی قاطع و در عین حال مستحکم در برابر دشمنان دارد و در راه مبارزه با دشمن هرگز ترسی به دل راه نمی‌دهد؛ ما در زمان جنگ کمترین امکانات دفاعی را نداشتیم در حالی که در مقابل ما نیرویی تا دندان مسلح وجود داشت اما رزمندگان ما هرگز هراسی از دشمن به دل راه ندادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: امروز نظام سلطه و سرمایه‌داری جهانی و نظام صهیونیست که در لشکر افراد وفادار به خود کسانی همچون قذافی و صدام حسین را دارد در برابر ما ایستادگی می‌کند اما شرایط امروز و دیروز ما یک تفاوت اساسی کرده و آن اینکه توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ما هزار برابر شده است.

کریمی قدوسی گفت: ارتش آمریکا اگر در گذشته در سواحل اقیانوس آرام قرار داشت در دهه‌های اخیر سه بار در منطقه حاضر شده تا مقدمات مقابله نظامی با ایران را فراهم کند اما در برابر عظمت ملت و توان دفاعی کشور ایران مجبور به پذیرش شکست و عقب نشینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یک جریان انقلابی و افراد وفادار به آن در برابر کج رویها و انحرافهای داخلی ایستادگی کرده و موضع‌گیری می‌کند، این جریان انقلابی با امر به معروف و نهی از منکر مسؤولیت خود را در برابر اصالتهای انقلابی انجام داده و اجازه نمی‌دهد که انسانهایی که از موقعیت نظام استفاده کرده و به قدرت و جایگاهی رسیده‌اند، از موقعیت خود برای قدرتنمایی در جامعه استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: زیرساخت همه فضائل انقلابی اخلاص در عمل و تلاش برای رضای خداوند است، یک فرد انقلابی نه به دنبال نام است و نه به دنبال نان، در نظر او مقامهای فانی دنیا بی ارزش است؛ افرادی همچون شهید همت هیچ گاه برای کسب پست و مقامهای دنیوی رقابت نکردند اما این افراد همواره در صف نخست جهاد فی سبیل الله بودند، اگر امروز همین فرهنگ در بین همه مسؤولان وجود داشت، اوضاع کشور نیز بهتر بود.

کریمی قدوسی اذعان کرد: متأسفانه کسانی که از نردبان معنویت انقلاب بالا رفتند و با شعار انقلاب و خدمت به ملت به نان و نوایی رسیدند، وقتی آن همه امکانات را دیدند تحت تأثیر شیطان نفس قرار گرفتند، انقلابی‌گری به حرف نیست به عمل است، اگر کسی مدعی سربازی نظام و دفاع در برابر انحرافات است باید عملاً در صحنه حاضر شود و برای دفاع از ارزشهای انقلابی و دینی ایثار کند./۸۶۸/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات