۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۹۴۹۷۷
همزمان با اعیاد شعبانیه؛

طرح اعزام مبلغان دینی در چهارمحال و بختیاری اجرا می ‌شود

نوبخت گفت: با آغاز ماه شعبان طرح اعزام مناسبتی روحانیان بومی و غیربومی در شهرستان‌های ۹ گانه استان چهارمحال و بختیاری اجرا می ‌شود.
اعزام مبلغ

بیژن نوبخت، کارشناس امور مبلغان و اعزام تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک اعیاد شعبان اظهار کرد: با آغاز ماه شعبان طرح اعزام مناسبتی روحانیان بومی و غیربومی در شهرستان‌های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری اجرا می ‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در دو مرحله افزود: در مرحله نخست این طرح از سوم تا پنجم شعبان به مناسبت ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، هشت روحانی بومی به شهرستان اردل، 12 روحانی به شهرستان بروجن، چهار نفر به شهرستان بن، پنج نفر به شهرستان کوهرنگ، 15 نفر به شهرستان کیار، 20 نفر به شهرستان لردگان، 18  نفر به شهرستان فارسان و 8 نفر به شهرستان سامان اعزام شدند.

کارشناس امور مبلغان و اعزام سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مرحله دوم این طرح نیز به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج)، 10 نفر روحانی بومی و سه نفر غیربومی به شهرستان اردل، 20 نفر روحانی بومی و چهار غیربومی به شهرستان بروجن، هشت نفر روحانی بومی و دو نفر غیربومی به شهرستان بن، پنج نفر روحانی بومی و دو نفر غیربومی به شهرستان کوهرنگ، 20 نفر روحانی بومی و سه نفر غیربومی به شهرستان کیار، 25 نفر روحانی بومی و سه نفر غیربومی به شهرستان لردگان، 25 روحانی بومی و سه نفر غیربومی به شهرستان شهرکرد، 15 نفر روحانی بومی و دو نفر غیربومی به شهرستان فارسان و هشت نفر روحانی بومی و دو نفر غیربومی به شهرستان سامان اعزام می‌ شوند.

نوبخت ادامه داد: سخنرانی، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی و سیاسی و برگزاری گفتمانهای مناسبتی در مدارس از جمله برنامه‌های روحانیان اعزامی به مناطق مختلف استان در قالب این طرح است.

وی نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه را مهمترین هدف این طرح بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم مشکلات جامعه برطرف شود باید به سمت سبک زندگی دینی حرکت کنیم و این از ضرورت هاست.

کارشناس امور مبلغان و اعزام سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، گفتمان سازی را لازمه ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و افزود: اگر می خواهیم سبک زندگی مردم اسلامی و فراگیر شود، باید در جامعه گفتمان سازی صورت گیرد که این مهم از سوی کارشناسان دینی که همان مبلغان هستند، انجام می گیرد.

این مقام مسؤول رشد فرهنگی را مهمترین نیاز امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: تا فرهنگ مردم اسلامی نشود و تا زندگی مردم با دین گره نخورد، مشکلات جامعه برطرف نمی شود که در این بین نقش مبلغان دینی غیرقابل انکار است./302/9457/ب1

ارسال نظرات