۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۶۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مهم‌ترین رسالت روحانیان تقویت فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هویت نظام ما فرهنگی بوده و پایه‌های حکومت بر اساس اعتقادات و ایدئولوژی اسلامی بنا شده است، گفت: در این جهت مهم‌ترین رسالت روحانیان تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان مبلغ، با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسین (ع)، با بیان اینکه حرکت در مسیر مکتب حسینی، حرکتی ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: اگر زندگی فردی و اجتماعی ما با مکتب امام حسین(ع) گره بخورد حرکت انسان، حرکتی ماندگار می‌شود.

وی با بیان اینکه تولد امام حسین(ع) تولد آزادی انسان است، ادامه داد: میلاد امام حسین(ع) سرآغاز تولد آزادی برای انسان‌های نیک فطرت، نیک شرت و خداجو است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) پرچم‌دار مبارزه با ظلم و فساد است، اضافه کرد: امام حسین(ع) با قیام خود در تاریخ اثبات کرد که ظلم از بین رفتنی بوده و این تنها حق است که پایدار می‌ماند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اظهار داشت: مردم آزادیخواه جهان با پیروی از قیام امام حسین(ع) می‌توانند به معنای واقعی آزادی انسان‌ها برسند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ جوانان در برنامه‌های فرهنگی، بر لزوم الگوبرداری از سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) به‌ویژه سیره عملی زندگی حضرت امام حسین(ع) تأکید کرد و افزود: حرکت امام حسین(ع) در تاریخ حرکتی ماندگار و جاودان بود؛ چراکه با گذشت هزار و 400 سال از تاریخ اسلام و اتفاقات متعددی که در جامعه اسلام رخ داده، حرکت امام حسین (ع) و مکتب حسینی همچنان ماندگار است؛ از این رو حرکت امروز جوانان و نسل جدید در مکتب امام حسین(ع) حرکتی ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری مراسم متعدد گرامیداشت سالروز میلاد امام حسین(ع) در استان، اضافه کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی سبب آشنایی بیشتر نسل جدید با سبک زندگی اسلامی و حسینی می‌شود.

وی تصریح کرد: شناساندن الگوی برتر برای زندگی فردی و اجتماعی ازجمله وظایف روحانیان و مبلغان است؛ ازاین‌رو باید توجه شود در خلال این برنامه‌ها با بصیرت افزایی از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان جلوگیری شود؛ چراکه مراسم ولادت و شهادت اهل بیت(ع) کلاس درس و بهترین فرصت برای بیان سیره زندگی ائمه اطهار(ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر روحانیان در این زمینه، تصریح کرد: روحانیون باید در تقویت فرهنگ دینی کوشا باشند؛ زیرا هویت نظام ما فرهنگی بوده و پایه‌های حکومت بر اساس اعتقادات و ایدئولوژی اسلامی بنا شده است که در این راستا مهم‌ترین رسالت روحانیان تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ریشه همه مشکلات به‌نوعی مشکلات فرهنگی است و اگر بتوانیم در عرصه فرهنگی با همت جهادی وارد شویم به همان میزان شاهد بالندگی نظام خواهیم بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات