۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۹۴۱۳۱
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

طلاب و روحانیان مهارت های خود را به روز کنند

حجت‌الاسلام خطیبی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب نیازمند به مهارت تبلیغی هستند، گفت: مردم جامعه از روحانیون مهارت، علم و بیان می‌خواهند.
مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد خطیبی در دهمین جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور مقیم قم که در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به حدیث امیرالمؤمنین(ع) «جلوس ساعة عندالعلما أحب الی الله من عبادة الف سنة» گفت: این گردهمایی ها را باید قدردان بود؛ در چند سال گذشته برای گرد هم آوردن طلاب تلاش های بسیاری صورت گرفته است، اما متأسفانه به مطلوب نرسیده‌ایم و ضروری است که موانع و مشکلات شناسایی شود تا این جلسات پرشور تر برگزار شود.

نماینده طلاب و فضلای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور مقیم قم با بیان حدیث دیگری از امیرالمؤمنین(ع) «إن العالم الکاتم علمه یبعث أنتن أهل القیامه ریحا» اظهار داشت: روحانیون باید در جامعه حضور فعالانه داشته باشند و همواره صاحب علم بودن خود را با عمل خالصانه خویش اثبات کنند.

وی ادامه داد: هیأت امنای مجمع به دنبال برگزاری دوره‌های مهارتی است و در همین راستا دوره مهارت پایان نامه نویسی انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام خطیبی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب نیازمند به مهارت تبلیغی هستند، عنوان کرد: مردم جامعه از ما مهارت، علم و بیان می‌خواهند و با توجه به فراگیری فضای مجازی میان مردم ضروری است که علوم و معارف اسلامی را در این فضا به صورت هدفمند منتشر کنیم تا مردم بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام خطیبی با اشاره به اینکه گروه‌های سه گانه تبلیغی در منطقه های مذکور شکل گرفته است، اظهار داشت: بهترین راه اثرگذاری مثبت بر جامعه حرکت‌های گروهی که مبتنی بر انسجام بیشتر و محکم‌تر است.

نماینده طلاب و فضلای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور مقیم قم با تأکید بر حضور فعالانه علما و روحانیون در انتخابات به بیان فرازی از سخنان امام راحل در این باره پرداخت که متن آن بدین شرح است: اگر شماها حاضر نشوید و یک رئیس جمهوری مثل سابق برایتان بتراشند و بازی بدهند همه‌مان را، همه‌مان مسئول هستیم؛ ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم؛ ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً؛ همان طور که پیغمبر می‏ کرد؛ همان طور که حضرت امیر می‏ کرد».

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن سخنان امام خمینی(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در می‌یابیم وظیفه روحانیون این است که اصلح را شناسایی کنند و علاوه بر آن در سطح جامعه برای مردم روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام خطیبی با بیان اینکه کانون مطهری شناسی با محوریت انسان شناسی از دیدگاه شهید مطهری تشکیل شده است، ابراز داشت: در این راستا 7 کتاب معرفی شده که افراد شرکت کننده تا کنون دو کتاب را مطالعه کرده‌اند و انتظار می رود شرکت طلاب بیشتری در این طرح شرکت کنند.

وی به برگزار شدن همایش ملی «ملاعلی و شخ آقا حسن فاخری» در آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این همایش برای طلاب، فضلا و علما و می‌طلبد که بر اساس عناوین ارئه شده، مقالاتی را تنظیم و برای این همایش ارسال کنند

کاندیدای اصلح در کلام رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام اصغر دوست در ادامه این جلسه معیارهای کاندیدای اصلح را در سخنان رهبری برای افراد حاضر در جلسه قرائت کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین مملکت را دارا باشد، نقاط قوت امروز را منهای نقاط ضعف موجود بشناسد، زمان شناس، مدیر، مدبر و آمادگی و توانایی انجام کار بزرگ مدیریت عالی این کشور را داشته باشد، کاری، مرمی، مقاوم، ارزشی، تدبیر، قانون مدار، انقلابی باشد و در مردم را حس کرده باشد، همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدف‌های انقلاب باشد.

همچنین از دیگر معیارهای یک کاندیدای اصلح از نظر رهبر معظم انقلاب این است که  شعارهایی بدهد که منطبق با قابلیات کشور باشد، بتواند با مهارت کامل بار سنگیم ریاست جمهوری را بر دوش بکشد، بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند، ریخت و پاش و تبلیغات بیش از اندازه نداشته باشد و برای آبادانی کشور به داخل نگاه و دست به روی دیگران دراز نکند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات