۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۹۳۸۹۹

تشییع شهدای فاجعه خان شیخون در حرم حضرت زینب

پیکر پاک تعدادی از شهدای فاجعه خان شیخون که در آن تعداد زیادی از شیعیان فوعه و کفریا به خاک و خون کشیده شدند، در حرم مطهر حضرت زینب (س) تشییع شد.
تشییع شهدای فاجعه خان شیخون در حرم حضرت زینب سلام الله علیها

به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر 52 شهید جنایت هولناک و تروریستی الراشدین حلب پس تشییع در حرم حضرت زینب (س) در مقبره شهدا منطقه زینبیه دمشق به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه پس از اقامه نماز بر پیکر این شهیدان از سوی حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده رهبرمعظم انقلاب در سوریه، این پیکرهای مقدس از صحن حرم حضرت زینب تشییع و در مقبره شهدا منطقه زینبیه به خاک سپرده شد.

روز 26 فروردین ماه پنج هزار نفر ازساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب که براساس توافق دولت با گروه های تروریستی ازمحاصره خارج شده بودند، در منطقه الرشدین حلب هدف یک حمله انتحاری تکفیری ها قرارگرفتند.

براساس آخرین آمارها، دراین جنایت که با یک خودرو بمبگذاری شده انجام شد بیش از 160 شهروند که بیشتر آن ها کودک بودند، به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر مجروح و مفقود شدند.

به دلیل شدت انفجار وشناسایی نشدن بسیاری از شهدا وانتقال بسیاری از مجروحان واجساد به بیمارستان های مناطق تحت تسلط تروریست ها، آمار دقیق قربانیان این حادثه تروریستی معلوم نشده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات