۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۵۲۵

دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه «دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی» با موضوع قرآن و فرهنگ انقلاب با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.
دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه «دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی» با موضوع قرآن کریم و فرهنگ انقلاب عصر امروز در سالن همایش رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بخشی از سخنان حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و جعفر سبحانی در دیدار با اعضای دبیرخانه همایش بین المللی پژوهش های قرآنی پخش که ایشان با تأکید بر لزوم آشنایی مردم با معارف قرآنی تصریح کردند: موضوع انقلاب هم در کنار قرآن جلوه بهتری پیدا می کند و باید روز به روز عظمت قرآن به جهانیان بیشتر نشان داده شود.

سخنران ویژه این همایش آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری و عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که با تأکید بر لزوم استمرار فعالیت های قرآنی در جامعه امروزی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم ضرورت برخورداری مسؤولان از تقوای دینی و سیاسی است که در کلام رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین حجت الاسلام سید محمد نقیب معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن و مسؤول کمیته علمی همایش از ارسال 421 مقاله از 20 کشور جهان به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد مقاله، 20 مورد به عنوان اثر برتر انتخاب شده است.

در بخشی از این همایش که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد، تعدادی از نفرات برتر به ارائه خلاصه ای از مقالات خود پرداختند.

در این مراسم 10 ها نفر از اساتید، پژوهشگران، طلاب و فعالان قرآنی خواهر و برادر حضور داشتند که از این میان می توان به حجت الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و همچنین مسؤولان اداره کل اوقاف قم اشاره کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش ضمن تقدیر از برگزیدگان از همایش پوستر موضوع همایش سال آینده و همچنین مجموعه مقالات برگزیده این دهمین همایش پژوهش های قرآنی رونمایی شد؛ در نهایت، میثم کهن ترابی به مقام اول دست یافت؛ رتبه دوم مشترکا به یاسین توکلی و صالح اصغری رسید و عنوان سومی این همایش نیز نصیب اصغر طهماسبی شد.

یادآور می شود، همزمان با برگزاری این همایش، روز دوم مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در طبقه همکف مدرسه علمیه امام کاظم برقرار بود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات