۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۵۹
آیت الله صدیقی:

مردم رییس جمهور را بر اساس معیارهای قرآنی انتخاب کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: آیات قرآن مشخص فرموده که از چه کسانی باید اطاعت کرد و از چه کسانی نباید اطاعت کرد. مبادا چنین افرادی را در جایگاهی قرار دهیم که مجبور باشیم از آن ها تبعیت کنیم.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) که در محل حسینیه تهرانی ها برگزار شد، توسل به معصومان(ع) را رمز پذیرش توبه انسان دانست و گفت: انسان باید کاری کند که ریشه های گناه در وجودش بخشکد و هیچ اثری از آن باقی نملند. ممکن است انسان توبه کرده باشد اما چون حق الناسی به گردن او بوده و یا حسد و تکبر در وجودش ریشه دوانده باشد. از این جهت قرآن کریم می فرماید «وقتی می خواهید توبه کنید، نزد پیامبر(ص) بروید.»

وی افزود: به کوری چشم وهابیت بی دین که فقط تظاهر به دین داری دارند، قرآن کریم به صراحت، شرط پذیرش توبه را توسل به درگاه معصوم(ع) معرفی می کند چرا که انسان وقتی گناه می کند، خدا را گم می کند و وتی توبه می کند، خدا را با صفت توابیت و رحمت پروردگار پیدا می کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: پیامبر خدا 12 جانشین، خلیفه، وصی و آینه دارد که همگی نور واحد هستند و مراجعه به آن ها همان مراجعه به پیامبر(ص) است و هر کدام از آن ها تجلی خاصی در یکی از صفات شایسته دارند. امام کاظم(ع) نیز در رفتارشان نشان داده اند که انسان باید چه صفتی داشته باشد تا خدا او را بپذیرد.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که «غیرت» از صفات مهمی است که شیعه باید به آن مزین باشد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که باعث می شود خداوند انسان را بپذیرد، «غیرت» است و کسی که غیرت داشته باشد چون یکی از صفات خدا در وجود او قرار دارد، به جهنم نخواهد رفت. در نتیجه کسانی که با بیگانگان می سازند، کسانی که هیچ توجهی به بدحجابی و بی حجابی ندارند، در غیرت ضعف دارند. غیرت همان چیزی است که حمزه عموی پیامبر(ص) را مسلمان کرد و او به مقام سیدالشهدا نائل آمد.

وی با اشاره به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در انتخابات ببینید چه کسی غیرت دارد و روی این مسأله حساس شوید. آیات قرآن مشخص فرموده که از چه کسانی باید اطاعت کرد و از چه کسانی نباید اطاعت کرد. مبادا چنین افرادی را در جایگاهی قرار دهیم که مجبور باشیم از آن ها تبعیت کنیم./202/820/ب1

ارسال نظرات