۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۹۲۶۴۱
امام جمعه شهرضا:

تأیید یا رد صلاحیت افراد باید با رعایت اصول اخلاق اسلامی باشد

امام جمعه شهرضا گفت: در ایام انتخابات حفظ آبروی افراد چه در زمان تأیید یا رد صلاحیت و اعلام این مطلب و چه در زمان تبلیغات انتخاباتی بسیار مهم و ضروری است و نظام هم نسبت به این مسأله حساس است.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه ما پرداختن به معنویت و اخلاق است، متأسفانه برای این امور که برنامه‌هایی مثل اعتکاف و قرائت قرآن و ترویج فرهنگ مهدویت را شامل می‌شود، بودجه زیادی اختصاص داده نمی‌شود، اما مردم به خوبی از برگزاری این برنامه‌ها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه رشد و توسعه فعالیتهای مذهبی را فراهم کرد تا جایی که بسیاری از این امور امروزه به یک فرهنگ تبدیل شده است، قبل از انقلاب مراسم معنوی اعتکاف تنها با حضور اندکی از مؤمنان و در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار می‌شد اما امروزه با فراگیر شدن فرهنگ اعتکاف عده زیادی از مؤمنان که شمار زیادی از آنها جوانان هستند، در این امر خداپسندانه شرکت می‌کنند.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: افزایش قابل توجه تعداد معتکفان در استان اصفهان از 80 هزار تا 100 هزار نفر در فاصله سالهای 95 و 96 یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود و باید از آن حمایت شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال 96، گفت: باید تلاش کنیم تا مسأله اقتصاد مقاومتی به شعار و نصب بنر محدود نشود و در عمل اجرا شود، انجام اقداماتی نظیر آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا درباره پرورش گیاهان دارویی و ایجاد شرکتهای دانش بنیان انجام شده بود بسیار مفید است و باید به عنوان الگویی در سایر بخشها نیز مطرح شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال به مسأله بیکاری اشاره و بر ضرورت ایجاد اشتغال تأکید فرمودند، باید کاری کنیم که در پایان این سال بتوانیم آمار خوبی درباره موضوع اشتغالزایی و کاستن از بیکاری ارائه کنیم، امروز مسأله بیکاری جوانان مشکلات زیادی را ایجاد کرده که با توجه به شمار زیاد افراد بیکار هر روز نیز بر دامنه آن افزوده می‌شود.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: باید کاری کنیم که روند صدور مجوزهای فعالیت کارگاه‌های تولیدی آسانتر شود، بیمه‌ها نیز باید با کارآفرینان همکاری بیشتری داشته باشند تا مجموعه اقدامات انجام شده سبب شود مردم نتیجه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی را در زندگی خودشان مشاهده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات و شرکت در فرایند رأی گیری به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شده که بسیار مهم است، در انتخابات ترکیه بعد از اعلام نتایج آراء هرج و مرج هایی ایجاد شد اما در ایران مردم و مسؤولان به نظر هیأت های نظارت و شورای نگهبان احترام می‌گذارند.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: باید از همه کسانی که در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند قدردانی شود اما لازم است افرادی در صحنه رقابت های انتخاباتی باقی بمانند که با مشکلات شهر آشنایی داشته و برنامه‌های خوبی در این زمینه ارائه کنند، خود این افراد باید ببینند اگر افرادی بهتر از آنها هستند که می‌توانند به مردم خدمت کنند، اجازه دهند آنان در زمینه مدیریت شهری وارد عمل شوند و کسانی هم که انتخاب می‌شوند باید از برنامه‌های این افراد استفاده کنند، اگر اینگونه شد در سایه همدلی و اتحاد مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: در ایام انتخابات حفظ آبروی افراد چه در زمان تأیید یا رد صلاحیت و اعلام این مطلب و چه در زمان تبلیغات انتخاباتی بسیار مهم و ضروری است و نظام هم نسبت به این مسأله حساس است.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مثل فاضلاب شهری باید در اولویت کاری نمایندگان مردم در شورای شهر باشد اما لازم است طرح های اصولی و کاربردی در این زمینه ارائه شود، المان های شهری همانند شهرضا که نام آن با ایثار و شهادت و علم و فقاهت و ادبیات وشعر پیوند خورده باید متناسب با ویژگیهای فرهنگی آن باشد./۸۶۸/202/ب2

ارسال نظرات