۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۵۱۵
آیت الله عالمی:

بازار نباید از محصولات خارجی اشباع شود

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که مسؤولان باید برای جلوگیری از قاچاق عزمی جدی داشته باشند، گفت:مشکلات اقتصادی قابل حل است اما نیاز به کار جدی دارد.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با تأکید بر ضرورت عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: رونق تولید و اشتغال در کشور اگر با مدیریت مردم باشد به آسانی تحقق پیدا می کند.

وی افزود: دولت و مسؤولان باید زمینه ای فراهم کنند تا بازار مصرف داخلی را از محصولات ایرانی نگیرند، ورود محصولات خارجی به صورت های گوناگون باید کنترل شود نباید اجازه داد کالایی را که در داخل تولید می شوند را وارد کنند.

آیت الله عالمی با بیان این که دولت باید از تولیدکنندگان داخلی پشتیبانی کند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که می تواند برای مردم اشتغال ایجاد کند این است که مشاغل در دسترس و ارزان مردم حمایت شود تا مردم تولید را آغاز کنند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهند بازار کشور از محصولات خارجی اشباع شود، مسؤولان باید برای جلوگیری از قاچاق عزمی جدی داشته باشند؛ مشکلات اقتصادی قابل حل است اما نیاز به کار جدی دارد، زمانی بخش عظیمی از مردم روستایی شغل قالیبافی را دنبال می کردند و این کار راه درآمد خوبی برای خانواده ها بود.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که متأسفانه با توجه به شرایطی که پیش آمد بازار قالی جهان از دست مردم ایران خارج شد، ابراز داشت: متأسفانه این بازار در اختیار کشورهای دیگری همچون چین و هند قرار دارد در حالی که فرش و قالی ایرانی صدها سال با نام و نشان مورد خرید و فروش قرار می گرفت.

وی با تأکید بر حمایت از صنایع دستی خانگی عنوان کرد: صنایع بسیاری زیبایی از خانه ها و توسط روستایی ها و عشایر تهیه می شود که می تواند محل در آمد خوبی برای خانواده ها باشد اما تبلیغ مسائل بی ارزش جای این موارد را گرفت، در حالی که اگر این کار را ترویج کنند کار خوب پیش می رود؛ در حال حاضر کمیته امداد هم برای خودکفا کردن خانواده های تحت پوشش خود در صدد ایجاد اشتغال برای آنان است./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات