۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۲۲۴۳

برگزاری تظاهرات در جولان اشغالی علیه رژیم صهیونیستی

شهروندان سوری در جولان علیه رژیم صهیونیستی در سالگرد استقلال سوریه تظاهرات و بر لزوم مقابله با طرح‌های این رژیم در این منطقه از سوریه تأکید کردند.
سوریه

به گزارش خبرگزرای رسا، صدها تن از شهروندان سوری در شهرک «مسعده» واقع در جولان اشغالی روز گذشته در سالگر استقلال سوریه علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» گزارش داد که در سایه شکاف سیاسی کنونی، حامیان و مخالفان دولت سوریه افزایش فعالیت رژیم اشغالگر قدس در این ارتفاعات را نمیپذیرند.

«ایمن ابوجبل» که یکی از معارضان سوری است اعلام کرد: در یک منطقه تحت اشغال زندگی میکنیم. اولویت ما همزیستی برای مقابله با این اشغالگری است.

وی میگوید که مردم سوریه باید متحد باشند و دست‌کم برای مقابله با رژیم صهیونیستی، برنامه مشترکی با هم در جولان داشته باشند.

این معارض با اشاره به همایشی که روز گذشته برای نخستین بار از 6 سال پیش تا کنون با حضور معارضان و حامیان دولت سوریه برگزار شد، تأکید کرد که «شکاف سیاسی بر زندگی ما تأثیر گذاشته است و نیازمند یک گفتگوی داخلی هستیم».

وی تصریح کرد که در جریان بحران سوریه، رژیم صهیونیستی فعالیت خود را در جولان افزایش داده و شیوه های آموزشی را با هدف از بین بردن هویت عربی سوریه تغییر داده است.

این معارض میگوید که رژیم صهیونیستی سوریهای حاضر در جولان را تشویق میکند تا تابعیت این رژیم را به دست بیاورند و از این روی معارضان و حامیان دولت سوریه بر سر رد طرحهای رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند و کارگاههایی نیز در هفته جاری در همین خصوص برگزار خواهد شد.

از زمان جنگ ژانویه 1967 رژیم صهیونیستی حدود 1200 کیلومتر مربع از ارتفاعات جولان را اشغال کرد و بدون تأیید جامعه بین الملل آن را در سال 1981 به اراضی اشغالی منضم کرد. سوریه همچنان 500 کیلومتر مربع از این منطقه را در کنترل خود دارد. تا ژانویه 1967 حدود 250 روستا و مزرعه در جولان وجود داشت و 150 هزار نفر در آن سکونت داشتند، و اکنون به 31 هزارنفر تقلیل پیدا کرده اند.

سوریه سالگرد استقلال خود را در 17 آوریل، با خروج آخرین سرباز فرانسوی از خاک این کشور در سال 1946 جشن میگیرد./۸۴۷/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات