۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۰۳۸
حجت الاسلام ذوالنور:

مسؤولان با جلوگیری از قاچاق، تولید داخلی را حمایت کنند

نماینده مجلس با بیان این که مبارزه با قاچاق برای حل مشکلات اقتصادی ضروری است،گفت: تا زمانی که قاچاق وجود داشته باشد تولید کننده داخلی نمی تواند رقابت کند و شاهد مشکلاتی خواهیم بود.
حجت الاسلام ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله سبحانی دغدغه رهبر معظم انقلاب را بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم دانست و گفت: مردم از بیکاری و گرانی رنج می رند.

وی آمار بیکاران جامعه را 8 میلیون بیان کرد و افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید با اجرای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال رونق پیدا کند تا شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی نباشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مبارزه با قاچاق برای حل مشکلات اقتصادی ضروری است، اظهار داشت: تا زمانی که قاچاق وجود داشته باشد تولید کننده داخلی نمی تواند رقابت کند و شاهد مشکلاتی خواهیم بود؛ بنابراین باید با برنامه ریزی از قاچاق جلوگیری و از تولید داخل حمایت شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه نظارتی که دارد می تواند در جلوگیری در فسادها نقش مؤثری داشته باشد  و می تواند در حل معضلات کمک کند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اهمیت کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز داشت: چهار وزارتخانه در حوزه مسؤولیت کمیسیون امنیت ملی است که عبارت از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه هستند.

وی با اشاره به وضع نابسامان نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مجلس قانونی در نظر گرفته اما استدلال شورای نگهبان این است که مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است  و مجلس نمی تواند این کار را کند، حرف مجلس هم این است که شورای نگهبان باید تفسیر را انجام دهد تا وزارت کشور بر اساس آن عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر مدیر و مدبر گفته می شود و کسی سوابق و تحصیلات لازم را ندارد نمی تواند شامل این قید باشد، باید شاخص هایی باید تا ثبت نام ها بر اساس معیار صورت گیرد و برای دوره بعد اصلاح شود./1323/پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات