۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۱۷۹۸
امام جمعه بندپی شرقی:

سکوت در برابر جنایت تروریست ها در سوریه رسوایی مجدد مدعیان حقوق بشر است

امام جمعه بندپی شرقی شهادت کودکان و زنان بی دفاع سوری از سوی تروریست های تکفیری در جریان انتقال افراد غیر نظامی در محاصره در فوعه و کفریا تحت نظارت سازمان ملل و سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر رسوایی مجدد مدعیان حقوق بشر بود.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدپور رمضان، امام جمعه بندپی شرقی امشب در جمع حلقه های صالحین بسیج در مسجد جامع پاشا امیر با اشاره به تقابل گفتمان انقلاب در مقابل استکبار، گفت: انقلاب اسلامی ماهیتی ضد استکباری است و بر اساس منطق اسلامی ما باید از مظلومان در مقابل قدرت های زورگو بایستیم.

وی افزود: امروز دشمنان ما از گسترش بیداری اسلامی و فراگیر شدن مقاومت اسلامی  به وحشت افتادند و ایجاد گروهک های تکفیری در راستای مهار انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه به اعتراف مقام های آمریکایی در ایجاد این گروهک ها به ویژه داعش پرداخت و تصریح کرد: خطای استراتژیک آمریکا در سطح منطقه از جورج بوش پدر تا اوباما همچنان تکرار می شود اما این بار آنها با ایرانی به مراتب قدرتمند تر از گذشته رو به رو هستند.

وی به عدم موفقیت گروهک های تکفیری و جنگ های نیابتی را در سوریه و عراق برای نابود کردن دولت های حامی مقاومت پرداخت و ادامه داد: راهبرد نظامی آمریکا در منطقه پس از عدم موفقیت در جنگ های نیابتی به دخالت مستقیم تغییر یافته است و این راهبرد، آمریکا را دچار چالش هایی به مراتب گسترده تر از عراق و افغانستان خواهد کرد.

حجت الاسلام پور رمضان با یادآوری برخی از وعده های انتخاباتی ترامپ در زمان انتخابات در خصوص عدم دخالت نظامی در کشورهای غرب آسیا، گفت: شلیک موشک از سوی آمریکا به سمت پایگاه نظامی سوریه یک خطایی راهبردی است و تکرار اشتباه مقام های پیشین آمریکا محسوب می شود.

وی تاکید کرد: آمریکایی از هزار کیلومتر آن طرف تر به این منطقه آمدند و حضور نظامی و دخالت های آن ها امنیت این منطقه را به خطر انداخته است.

امام جمعه بندپی شرقی  ضمن هشدار به مقام های آمریکایی برای تقویت روحیه و تجهیز گروهک های تروریستی در سوریه و عراق، تاکید کرد: تقویت تکفیری ها دامن آمریکا را مانند برخی کشورهای اروپایی خواهد گرفت و پیامد آن غیر قابل کنترل برای دولت های غربی است.

وی افزود: آمریکا با ایجاد جنگ فرسایشی در منطقه در حال وارد کردن برخی کشورها در این بازی کثیف است تا ماحصل آن ایجاد دولت ها و کشورهای ضعیف اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی شود.

حجت الاسلام پور رمضان با بیان این که موشک باران سوریه از سوی آمریکا پایان توهم پایان یافتن عصر موشک بود، گفت: موشک باران مرکز مهم نظامی سوریه توسط آمریکا سستی منطق برخی از افراد را که می گفتند در عصر گفتمان به موشک نیاز نداریم را نشان داد.

وی ادامه داد: هدف اصلی درگیری در سطح منطقه ادامه طرح آمریکا برای خاورمیانه جدید و قرار داشتن رژیم اشغالگر قدس به عنوان قدرت نخست منطقه است.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی از واکنش ها در کشور به ویژه از سوی مقام نخست اجرایی کشور در خصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه، تصریح کرد: سوال افکار عمومی این است که چرا رئیس جمهور از محکوم کردن مستقیم و صریح امریکا و اعلام دست داشتن آمریکایی ها در جنایت های منطقه توسط تروریست های داعش طفره می رود.

وی با محکوم کردن جنایت تکفیری ها در سوریه و به شهادت رساندن و مجروح کردن صدها زن و کودک شهرهای فوعه و کفریا، خاطرنشان کرد: شهادت کودکان و زنان بی دفاع سوری توسط تروریست های تکفیری در جریان انتقال افراد غیر نظامی در محاصره در فوعه و کفریا تحت نظارت سازمان ملل و سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر رسوایی مجدد مدعیان حقوق بشر بود.

حجت الاسلام پور رمضان اظهار داشت: آمریکا و متحدان غربی و عربی با متهم کردن دولت سوریه به جای تروریست ها در حمله شیمیایی به مردم، از هیچ کاری از جمله حمله نظامی و فشارهای سیاسی دریغ نکردند اما در مقابل جنایت وحشیانه تروریست ها اوج خباثت و دوگانگی معیارهای حقوق بشری خود را نشان دادند./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات